Warhammer Online: Age of Reckoning PC
Warhammer Online: Age of Reckoning to pierwsza próba stworzenia gry MMO osadzonej w świecie wzorowanym na uniwersum fantasy Warhammer, rozwijanym już od 1983 roku przez firmę Games Workshop.
Warhammer Online: Age of Reckoning Premiera PC
pudełko PL
18września2008
premiera światowa
18września2008
Gra przestała działać
18grudnia2013
producent: Mythic wydawca: Electronic Arts Inc. wydawca PL: Electronic Arts Polska Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Warhammer Online: Age of Reckoning
World of Warcraft
The Elder Scrolls Online
EverQuest II
Uwaga: 18 grudnia 2013 roku zostały zamknięte serwery gry i zaprzestano jej dalszego rozwoju.
Warhammer Online: Age of Reckoning to pierwsza próba stworzenia gry MMO osadzonej w świecie wzorowanym na uniwersum fantasy Warhammer, rozwijanym już od 1983 roku przez firmę Games Workshop. Zatem produkt ten zdecydowanie powinien zainteresować zarówno miłośników komputerowych MMO, jak i wszelakiej maści figurek, komiksów lub gier fabularnych związanych z Warhammerem.
Firma Mythic Entertainment, odpowiadająca ze developing i ciągły postęp Warhammer Online, w porozumieniu z Games Workshop, zdecydowała się nie osadzać gry w żadnym znanym dotychczas okresie historycznym. Decyzja ta dała jej programistom i projektantom sporą swobodę w budowaniu wirtualnego uniwersum, zaś jednymi z głównych źródeł inspiracji były: słynna gra fabularna Warhammer Fantasy Role-play oraz figurkowa gra bitewna Warhammer Fantasy Battle. W wyniku otrzymaliśmy coś całkiem nowego, zupełnie nową otoczkę i nieznane dotąd wydarzenia rozgrywające się w tym słynnym świecie fantasy. Jednakże wszystko trzyma specyficzny klimat Warhammera.
Podobnie jak w Dark Age of Camelot, poprzednim produkcie Mythic Entertainment z gatunku MMOcRPG, tak i tutaj, kwintesencją rozgrywki jest gigantyczna wojna poszczególnych światów i nacji, określana pojęciem Realm versus Realm. W konflikcie biorą udział przedstawiciele następująych ras: Humans, Chaos Humans, High Elves, Dark Elves, Dwarves, Orcs, Goblins. Jak łatwo się domyśleć, wszyscy diametralnie różnią się od siebie zarówno pod względem wizualnym, jak i charakterystycznych zdolności jakie mogą rozwinąć i z jakich mogą korzystać podczas walki. Ogólnie rzecz biorąc, struktura gry do pewnego stopnia przypomina tą znaną z DAoCa - każda strona konfliktu posiada swój ląd ojczysty, gdzie można w spokoju rozwijać prowadzone postacie (PvE), a do walki poszczególnych armii wydzielony został specjalny obszar graniczny (analogiczny do frontierów znanych z DAoC).
Jednak w stosunku do Dark Age of Camelot znacznie rozwinięto ideę RvR. Przede wszystkim, grający toczą nieustanne batalie nie tylko o budowle wojskowe (np. zamki) lecz również o kontrolę nad źródłami surowców kluczowych dla egzystencji każdego z królestw. Są nimi np. tartaki czy wszelakiego rodzaju świątynie. Ponadto w Warhammer Online: Age of Reckoning pod pojęciem RvR kryją się też specjalnie wydzielone pola bitew (tzw. Battlefieldy lub Skirmishe). Spektakularne zwycięstwa w tych arenach mogą otworzyć drogę tryumfującej frakcji do najazdu na obszary ojczyste przeciwnika, w tym i do splądrowania jego stolicy.
Proces kreacji i rozwoju postaci został podzielony na kilka stopni, tudzież faz. Na samym początku gracz może wybrać jeden z podstawowych archetypów dla swojego bohatera, a w marę postępów, decydować się na jego ewolucję w kolejne, bardziej wyspecjalizowane profesje. Ciekawym elementem są także zmiany wizualne awatarów, m.in. z czasem Orkowie stają się wyżsi i bardziej muskularni, a Krasnale bardziej owłosieni i przysadziści.
Ostatnia modyfikacja 18 września 2008
Tryb gry: massive online multiplayer Tryb multiplayer: Internet
Nośnik: 1 DVD
Ocena użytkowników: 8,1 / 10 na podstawie 593 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 8.6 / 10 na podstawie 393 głosów czytelników.
Warhammer Online: Age of Reckoning cena w dniu premiery: 139 PLN
Klasyfikacja PEGI Warhammer Online: Age of Reckoning
Warhammer Online: Age of Reckoning Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium 4 2.5 GHz
- 2 GB RAM
- karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza)
- 15 GB HDD
- Windows XP/Vista