Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 maja 2024, 18:55

Starfield wreszcie działa w 60 klatkach na sekundę na XSX. Bethesda wypuściła ogromną aktualizację do kosmicznego RPG

Starfield otrzymał dziś obiecaną aktualizację, która wprowadza możliwość zabawy w 60 klatkach na sekundę na Xboxach Series X. Zmian i nowości jest jednak znacznie więcej.

Źródło fot. Bethesda Softworks.
i

Zgodnie z zapowiedzią, do Starfielda trafiła dziś sporych rozmiarów aktualizacja oznaczona numerem 1.11.36, która wprowadziła do gry m.in. nowe opcje graficzne dla Xboxów Series X, zwiększające limit klatek na sekundę (40 fps, 60 fps, „bez limitu”), czy ulepszone mapy powierzchni planet. Ponadto do kosmicznego RPG-a Bethesdy zawitały liczne opcje umożliwiające personalizację rozgrywki, jak również poprawki najbardziej palących błędów i gliczów.

Poniżej możecie się zapoznać z pełną listą zmian.

Aktualizacja 1.11.36 do Starfielda – lista zmian

Nowe funkcje

  1. Poprawione mapy powierzchni – wysłuchaliśmy waszych uwag i dokonaliśmy dużych usprawnień map powierzchni, abyście zawsze wiedzieli, dokąd idziecie i nie „gubili się” już w drodze do rodziców (i tak nie wierzyli w tę wymówkę, a naprawdę powinniście ich odwiedzić).
  2. Nowe opcje rozgrywki – jeśli ktoś z was lubi większe wyzwania, a niektóre aspekty gry chce uczynić łatwiejszymi, możecie teraz dostosować wrażenia poprzez całkiem nowe opcje w menu ustawień. Chcecie, aby walka naziemna była trudniejsza, a kosmiczna walka trudniejsza? Możecie to teraz wyregulować!
  3. Do wnętrza statków dodaliśmy nowy tryb dekorowania wnętrz statków – możecie teraz dekorować swoje statki tak samo jak placówki!
  4. Do menu pojemników dodaliśmy zakładki, aby łatwiej można było zarządzać ekwipunkiem.
  5. Dodaliśmy możliwość zmiany cech i wyglądu po wejściu do Jedności.
  6. Dodaliśmy możliwość włączenia/wyłączenia kamery dialogowej.
  7. Dodaliśmy ustawienie wyświetlania dla Xbox Series X pozwalające nadać priorytet grafice lub wydajności, dostosować docelową liczbę klatek obrazu na sekundę i włączyć bądź wyłączyć synchronizację pionową (Series X).

Ustawienia wyświetlania na Xbox Series X

  1. Od teraz możecie wybrać pomiędzy 30, 40, 60 lub nieograniczoną liczbą klatek na sekundę na ekranach VRR. Jeśli nie posiadacie ekranu VRR działającego z częstotliwością 120 Hz, nadal będziecie mogli wybrać 30 lub 60 klatek na sekundę. Przy wyborze 60 klatek na sekundę na wyświetlaczu bez VRR czasem wystąpić może rwanie się obrazu.
  2. Od teraz możecie nadać priorytet grafice lub wydajności podczas próby utrzymania docelowej liczby klatek na sekundę. Po wybraniu docelowej liczby klatek na sekundę na poziomie 60 lub wyższym zalecamy zmianę tej opcji na wydajność. Nadanie priorytetu grafice pozwala zachować najwyższą rozdzielczość przy jednoczesnym utrzymaniu pełnej szczegółowości efektów specjalnych, oświetlenia i tłumów. Ustawienie priorytetu na wydajność obniża wewnętrzną rozdzielczość i szczegółowość efektów specjalnych, oświetlenia i tłumów. Oba tryby mogą dynamicznie dostosowywać wewnętrzną rozdzielczość, gdy sceny lub akcja stają się bardziej wymagające. Podczas przełączania się między trybami można zauważyć krótkotrwałą zmianę oświetlenia spowodowaną dostosowywaniem się systemu do nowych ustawień.
  3. Od teraz można włączyć lub wyłączyć synchronizację pionową. Wyłączenie jej spowoduje oddzielenie częstotliwości generowania klatek obrazu gry od częstotliwości odświeżania monitora, co może skutkować rwaniem się obrazu wyświetlanego na ekranie. Włączenie tej opcji zsynchronizuje generowanie obrazu w grze z częstotliwością odświeżania monitora, co wyeliminuje rwanie się obrazu wyświetlanego na ekranie, ale ograniczy też liczbę klatek generowanych na sekundę.

Poprawki błędów

Ogólne

  1. Ogólne ulepszenia stabilności i wydajności.
  2. Ogólne ulepszenia ucieczek, uników i wytyczania drogi dla postaci.
  3. Poprawiliśmy różne problemy z rozmieszczeniem obiektów.
  4. Zwiększyliśmy mnożnik obrażeń zadawanych przez wrogów na ekstremalnym poziomie trudności.

Rozgrywka

  1. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego maksymalna pojemność osłon statku wyświetlała się jako zmniejszona po wczytaniu zapisu z pewną konfiguracją przypisanej załogi.
  2. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego niewidzialność mogła trwać na broni towarzysza, nawet gdy efekt niewidzialności się zakończył.
  3. PD za skanowanie flory / fauny jest teraz przyznawane także po zebraniu / zabiciu.
  4. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego niezamierzone obiekty do zebrania pojawiały się we florze połączonych biomów.
  5. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego niemożliwe było ponowne zadokowanie wcześniej przejętym statkiem.
  6. Usunęliśmy błąd, który występował po przejściu do trybu celowania w trakcie przyspieszania klasą C.
  7. Usunęliśmy błąd, który mógł wystąpić podczas próby zadokowania statkiem, w trakcie gdy dokonywał od skoku grawitonowego.
  8. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego na skanerze statku mogły czasem wyświetlać się niepoprawne liczby związane z wrogością lub liczebnością załogi.
  9. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego zadokowane statki wyglądały, jakby nachodziły na siebie, po wczytaniu zapisu w trakcie wchodzenia na pokład.
  10. Dla ogłuszonych postaci nie będzie się już wyświetlała opcja rozmowy.
  11. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego ubiory mogły nie wyświetlać się właściwie na manekinach.
  12. Hełmy umieszczone na manekinach nie powinny już usuwać sekcji szyi i korpusu.
  13. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego broń mogła ulec duplikacji podczas łupienia wroga.
  14. Usunęliśmy rzadko występujący błąd, który mógł powodować, że postacie nie opuszczały dialogu po zaatakowaniu ich.
  15. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego kamera dialogowa mogła szybko zmienić ostrość podczas opuszczania rozmów.
  16. Ochrona Neonu i Ryujina powinna być teraz bardziej sumienna, jeśli chodzi o aresztowanie gracza za zachowania przestępcze.
  17. Jeśli włączona jest opcja „Zapis przy podróży”, kiedy szybko podróżujemy do statku gracza, zostanie teraz stworzony autozapis.
  18. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego zagrożenia burzy piaskowej nie działały poprawnie w niektórych sytuacjach.
  19. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego pogoda zmieniała się niewłaściwie po wejściu na statek.
  20. Usunęliśmy błąd związany z używaniem mocy astran „Wewnętrzny demon” na niektórych modelach robotów.
  21. Usunęliśmy kilka błędów związanych z wczytywaniem zapisu po użyciu mocy „Zakrzywienie czasu”.
  22. Usunęliśmy błąd synchronizacji ust z mową podczas aktywności „Zakrzywienia czasu”.
  23. Usunęliśmy rzadko występujący błąd, który mógł spowodować, że legendarna broń astran traciła swoje efekty specjalne.
  24. Usunęliśmy błąd, który mógł uniemożliwić przechowywanie przedmiotów w pojemnikach na Razorleafie.
  25. Usunęliśmy błąd, który mógł sprawiać, że po zaliczeniu świątyni gracz wyglądał, jakby unosił się w stanie nieważkości.
  26. Usunęliśmy błąd związany z umiejętnością „Certyfikacja karabinu”, który mógł blokować korzyść szybszego przeładowania.
  27. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego część uzbrojenia nie strzelała natychmiast po wycelowaniu.
  28. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego ataki wręcz mogły zachodzić bez wyświetlania animacji.
  29. Usunęliśmy błąd graficzny celownika laserowego pochodzącego z wrogiego MagSheara.
  30. Usunęliśmy błąd widoczności broni, który mógł wystąpić podczas otwierania skanera ręcznego z włączonym ustawieniem „Włącz/wyłącz celownik”.
  31. Usunęliśmy błąd widoczności broni, który mógł wystąpić podczas przełączania różnego rodzaju broni.
  32. Usunęliśmy błąd związany z wyświetlaniem napisów z ZOK Constant.
  33. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego na postaci pojawiały się przerwy podczas podglądania hełmów w menu przenoszenia.
  34. Usunęliśmy błąd, który mógł powodować, że ubranie było widoczne przez skafander po celowaniu przez wizjer.
  35. Usunęliśmy błąd, który mógł powodować, że wrogom nadawany był niezamierzony pęd po zabiciu ich.
  36. Usunęliśmy błąd, który mógł wystąpić po zabiciu siedzącej postaci.
  37. Wczytywanie zapisu powinno zachować ustawienia kamery.
  38. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego zadania znacznie dłużej czekały na odnowienie, niż to zamierzono.
  39. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego statki ZK mogły wciąż wysyłać przyjazne wezwania do członków Karmazynowej Floty.
  40. Poprawiliśmy fragmenty statku Moary, w których gracz mógł utknąć.
  41. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego znikało biurko w budynku usług okrętowych w mieście Akila.
  42. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego podczas spotkań z losowymi statkami, w niektórych sytuacjach niemożliwe było wylądowanie na planetach.
  43. Usunęliśmy błąd związany z licznikiem w minigrze perswazji podczas interakcji z frachtowcem Star Parcel.
  44. Technicy usług okrętowych powinni teraz wracać do swojego standardowego miejsca pobytu, jeśli wcześniej od niego odeszli.
  45. Gracze, którzy trafią do apartamentu Benjamina Bayu powinni teraz móc z niego wyjść.

Oprawa graficzna

  1. Zewnętrzne oświetlenie statku powinno teraz wyświetlać się poprawnie w trybie foto i podczas sekwencji podróży.
  2. Poprawiliśmy różne błędy związane z cieniami (migotanie i precyzja).
  3. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego mapa galaktyki oddalała się o niewłaściwą odległość (PC).
  4. Usunęliśmy rzadki błąd, w wyniku którego ocean nie zbiegał się płynnie z brzegiem.
  5. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego ekran był rozciągnięty na ekranach 16:10 i 32:10 z FSR3 w edytorze postaci (PC).
  6. W kilku przypadkach poprawiliśmy wygląd głębi ostrości.
  7. Poprawiliśmy subtelne migotanie, które mogło wystąpić na niektórych podświetlonych częściach w edytorze statków.
  8. Poprawiliśmy wygląd oświetlenia i cieni pod drzewami.
  9. Poprawiliśmy spójność kierunku wiatru.
  10. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego poświata z gwiazd delikatnie prześwitywała przez planety.
  11. Usunęliśmy kilka artefaktów graficznych związanych z efektami.
  12. Poprawiliśmy wygląd zmarszczek na wodzie powodowanych przez deszcz.
  13. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego podczas lądowania w Neonie brakowało mgły.
  14. Usunęliśmy artefakty migotania, które czasem pojawiały się podczas korzystania z technik skalowania w górę – DLSS, FSR, XeSS (PC).
  15. Usunęliśmy kilka problemów z migotaniem i pojawianiem się duszków dla FSR3 (PC).
  16. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego interfejs gry znikał po zmianie na opcję „Pełny ekran bez ramek” podczas używania FSR3 (PC).
  17. Usunęliśmy błąd, który czasem mógł powodować artefakty podczas przejść kamery.
  18. Usunęliśmy rzadki błąd, który mógł powodować, że podczas używania skanera ręcznego nie pojawiały się podświetlenia obiektów.
  19. Usunęliśmy rzadki błąd, który mógł powodować, że wewnątrz statku kosmicznego pojawiały się widoczne efekty deszczu.
  20. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego w Nowej Atlantydzie woda mogła stawać się biała podczas używania wiązki cząsteczkowej.
  21. Zmieniliśmy ustawienie „Wył.” na „Niska jakość” dla rozmycia w ruchu.
  22. Dostosowaliśmy domyślną wartość pola widzenia statku – 3-os.
  23. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego broń na stojakach lub w pojemnikach mogła zniknąć albo zmienić się po ponownym wejściu na statek gracza.

Placówki

  1. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego roboty wyglądały na nieprzypisane po usunięciu stanowiska załogi na placówce.
  2. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego części połączenia towarowego nie aktualizowały swego obrotu po przesuwaniu obiektów w placówce.
  3. Usunęliśmy czerwoną ramkę, która mogła czasem pozostawać na obiektach po ich naprawie w placówce.
  4. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego zmiana rodzaju flory w szklarni w placówce mogła odłączyć dopływ wody.
  5. Usunęliśmy błąd związany z zagrożeniami środowiskowymi zachodzącymi w budynkach placówki zbudowanej na niebezpiecznym obszarze.
  6. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego rośliny w szklarniach nie zawsze przesuwały się poprawnie po przesunięciu szklarni.
  7. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego schody mogły czasem zostać usunięte podczas usuwania przedmiotów stojących na nich, w placówce.
  8. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego gracz mógł dotrzeć w niezamierzone miejsce poprzez ustawienie mebli jeden na drugim, w placówce.
  9. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego pojawiały się automatyczne fundamenty pojemników magazynowych, choć składowane pojemniki już istniały w placówce.
  10. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego okablowanie w placówce nie działało poprawnie po przesunięciu podłączonego obiektu.
  11. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego moduły mieszkalne mogły szybować w powietrzu po usunięciu obiektów, na których były wsparte.
  12. Usunęliśmy błąd, który mógł wpływać na dźwięk otoczenia dla obiektów w placówce.
  13. Usunęliśmy błąd, w wyniku którego statki transportowe poruszające się w systemach nie rozładowały do końca zasobów.

Zadania

  1. Powrót do roboty: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego kamera wracała do widoku pierwszoosobowego po opuszczeniu wywiadu z Imogene.
  2. Rozbity bank: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego niewybrane opcje dialogowe były niepotrzebnie wyszarzane podczas rozmowy z ochmistrzynią Muratą.
  3. Naruszenie umowy: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego dr Keala mogła nie być obecna w odpowiednim miejscu.
  4. Spotkanie z załogą: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego Betty Howser nie pojawiała się w barze U Jake'a, żeby można ją było zatrudnić.
  5. Echa przeszłości: Usunęliśmy rzadki błąd, w wyniku którego Delgado mógł utknąć podczas przejścia przez kanion.
  6. Wysoka cena: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego postępy mogły być wstrzymane, jeśli postać ze Zjednoczonych Kolonii została trafiona podczas ucieczki.
  7. Wroga inteligencja: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego tunele parowe mogły być niedostępne, jeśli obszar misji został opuszczony na dłuższy czas.
  8. W nieznane: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego Vladimir mógł nie przekazywać graczowi położenia świątyni.
  9. W nieznane: Usunęliśmy rzadko występujący błąd, przez który lokacja świątyni mogła nie być wypełniana, gdy gracz otrzymywał polecenie udania się do niej.
  10. Koniec dziedzictwa: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego Huan Daiyu nie zajmowała właściwego miejsca na koniec misji.
  11. Koniec dziedzictwa: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego więźniowie z Karmazynowej Floty mieli niewłaściwe linie dialogowe bezczynności, kiedy znajdowali się w areszcie na Vigilance.
  12. Koniec dziedzictwa: Usunęliśmy błąd, który pojawiał się podczas powrotu do Klucza, jeśli uwolniony więzień został zabity.
  13. Niedokończone sprawy: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego scena pomiędzy Nesharem a ochroną Neonu nie przebiegała tak, jak to zamierzono.
  14. Beż żadnych gwałtownych ruchów: Usunęliśmy rzadki błąd, w wyniku którego Petrow mógł utknąć podczas podchodzenia do artefaktu.
  15. Mały krok: Usunęliśmy błąd, który mógł spowodować, że Vasco blokował się w podłodze na przejętym statku Karmazynowej Floty.
  16. Mały krok: Górnicy nie strzelają już do gracza w kopalniach Vectera.
  17. Mały krok: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego niemożliwa była szybka podróż do statku z granicy świata.
  18. Szczur trafia do kanałów: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego zwłoki odtwarzały animacje bezczynności.
  19. Sabotaż: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego zmanipulowane postacie poruszały się niewłaściwie.
  20. Rozpoczęcie zatrzymane: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego zadanie czasem się nie rozpoczynało.
  21. Najlepsi z najlepszych: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego gracz niepoprawnie otrzymywał niewłaściwy cel.
  22. Lepsze znane zło: Poprawiliśmy wygląd postaci w niektórych scenach.
  23. Mantis: Usunęliśmy rzadki błąd, w wyniku którego Razorleaf znikał.
  24. Stare śmieci: Usunęliśmy błąd, który mógł się pojawić podczas używania ataków obszarowych na statku Moary.
  25. Relikty wojny: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego blokowała się jednostka 99.
  26. Na pastwę losu: PN nie rozmawiają już o atakach dzikich zwierząt na niezamieszkałych planetach.
  27. Koniec dziedzictwa: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego PN były usuwane w zależności od tego, gdzie znajdował się gracz.
  28. Praca dla żołnierza: Usunęliśmy błąd, w wyniku którego terrormorf blokował się po zwabieniu go do pomieszczenia, w którym ukrywał się Hadrian.

Marcin Przała

Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

więcej