Starfield na kolejnej i obecnej generacji konsol? Todd Howard o nowej marce Bethesdy
Serwis Eurogamer przeprowadził rozmowę z Toddem Howardem. Producent wykonawczy w firmie Bethesda zdradził garść interesujących informacji na temat Starfield – kosmicznego RPG zapowiedzianego na E3, a zarazem pierwszej od 25 lat nowej marki studia.
Zapowiedź Starfield na targach E3 2018 mogła wywołać mieszane uczucia. Z jednej strony potwierdziły się informacje na temat pierwszej od ćwierćwiecza nowej marki RPG firmy Bethesda, które pojawiły się jeszcze przed zeszłoroczną odsłoną imprezy. Z drugiej strony nie otrzymaliśmy praktycznie żadnych szczegółów – jedynie potwierdzenie, że gra powstaje. Również rozmowa serwisu Eurogamer z producentem wykonawczym Toddem Howardem nie zdradza zbyt wiele, niemniej wyjaśnia niektóre z wątpliwości, które pojawiły się zaraz po ujawnieniu Starfield.
Na pierwszy ogień poszła wzmianka o nextgenowym charakterze produkcji, która padła z ust Howarda w trakcie prezentacji. Dopytany o nią przez Eurogamera w trakcie hiszpańskich targów Gamelab, twórca sprecyzował, że przejawia się to tak w kwestii sprzętu i oprogramowania, jak i samej rozgrywki. Starfield będzie kontynuował tradycje Bethesdy, zarazem jednak ma być nieco odmienny od poprzednich produkcji za sprawą nowych systemów. Nie wyjaśnił, w jaki sposób ma się to objawiać, zaznaczył jedynie, że starają się stworzyć tytuł wykorzystujący możliwości przyszłych platform. Niemniej nie wykluczył wydania gry także na obecnych konsolach.
Powyższe informacje można by uznać za dowód na niski poziom zaawansowania prac. Trzeba jednak przypomnieć rozmowę Todda Howarda z Geoffem Keighleyem w trakcie E3 2018. Producent oświadczył wtedy, że istnieje już grywalna wersja Starfield, co wskazywało na dłuższy okres produkcji. Potwierdza to wywiad z Eurogamerem. Według Howarda pomysł na grę narodził się nie później niż w …2004 roku. Wtedy jednak Bethesda pozyskała prawa do stworzenia Fallouta 3 od upadłego Interplay, a świat nuklearnej postapokalipsy znalazł się wyżej na liście priorytetów niż kosmiczne science-fiction. Dlatego też, choć dyskusje na temat Starfield (jeśli już wtedy funkcjonował pod takim tytułem) trwały przez cały czas, faktyczna produkcja rozpoczęła się dopiero w 2015 roku, zaraz po premierze czwartego Fallouta i dwa lata po zarejestrowaniu znaku towarowego Starfield. Decyzję o ujawnieniu tytułu podjęto dopiero po upewnieniu się, że zespół deweloperski ma spójną koncepcję gry.