Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 marca 2010, 10:59

autor: Piotr Doroń

Stardock przedstawia Impulse::Reactor - alternatywę dla Steamworks

W czasie Game Developers Conference 2010 ujawnione zostały szczegółowe informacje na temat Impulse::Reactor – zestawu narzędzi dla gier pecetowych, funkcjonujących na podobnych zasadach, co Steamworks firmy Valve.

W czasie Game Developers Conference 2010 ujawnione zostały szczegółowe informacje na temat Impulse::Reactor – zestawu narzędzi dla gier pecetowych, funkcjonujących na podobnych zasadach, co Steamworks firmy Valve.

Z danych przedstawionych przez Stardock – firmę zarządzającą platformą Impulse – wynika, że implementacja Impulse::Reactor będzie równoznaczna z wyposażeniem produkcji w szereg dodatkowych funkcji. Jedną z najistotniejszych ma być wsparcie dla GOO (Game Object Obfuscation), czyli systemu zapewniającego nabywcom cyfrowej wersji danej gry m.in. możliwość odsprzedania jej innemu użytkownikowi platformy Impulse (poprzez przeniesienia licencji).

Oprócz powyższego, integracja Impulse::Reactor oznaczać będzie możliwość tworzenia list przyjaciół, bezpośrednią współpracę z Facebookiem i Twitterem, dostęp do dodatków DLC, osiągnięć, czatu, matchmakingu, rankingów, drabinek z najlepszymi graczami, list serwerów, a także systemu przechowywania zapisanych stanów gier na zewnętrznym serwerze (Cloud). Istotne jest to Impulse::Reactor będzie bardzo elastycznym zestawem narzędzi. Mianowicie, producenci będą mogli samodzielnie zadecydować o doborze funkcji, rezygnując z tych, które nie pasują do zaprojektowanej przez nich gry.

W przeciwieństwie do Steamworks firmy Valve, Impulse::Reactor nie będzie ściśle powiązany z klientem platformy dystrybucji cyfrowej Impulse (działającego na podobnej zasadzie co podobny program przypisany do Steama). Co więcej, producenci którzy wdrożą propozycję Stardock będą mogli rozprowadzać bezproblemowo swoją grę także w stacjonarnych sklepach oraz za sprawą innych serwisów dystrybucji cyfrowej (nie funkcjonuje tu zatem zasada wyłączności). Jedynym wymogiem ma być tu tak naprawdę wprowadzenie gry korzystającej z Impulse::Reactor do oferty Impulse’a.

Warto odnotować, że dostęp do narzędzi będzie zupełnie darmowy – fakt ten powinien przypaść do gustu w szczególności niezależnym producentom gier. Pierwszym tytułem, który zrobi użytek z Impulse:Reactor będzie niekonwencjonalna strategia Elemental: War of Magic (premiera jeszcze w tym roku).

Więcej informacji na temat Impulse::Reactor przedstawił na łamach oficjalnego bloga firmy Stardock jej prezes, Brad Wardell (tekst został uzupełniony o materiały multimedialne, w tym nagranie video prezentujące system w akcji). Z kolei w tym miejscu możecie się zapoznać z serwisem dystrybucji cyfrowej Impulse.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej