autor: Remigiusz Maciaszek
Stardock - podsumowanie roku ubiegłego i plany na przyszłość
Stardock Corporation – wydawca gier i właściciel platformy dystrybucji elektronicznej Impulse, udostępnił spory raport na temat obecnych produktów, przyszłych planów, a także oceny firmy przez konsumentów. Lektura jest dosyć ciekawa, pełna zapowiedzi, wykresów, odrobiny poklepywania się po plecach, ale też samokrytyki.
Stardock Corporation – wydawca gier i właściciel platformy dystrybucji elektronicznej Impulse, udostępnił spory raport na temat obecnych produktów, przyszłych planów, a także oceny firmy przez konsumentów. Lektura jest dosyć ciekawa, pełna zapowiedzi, wykresów, odrobiny poklepywania się po plecach, ale też samokrytyki.
Jak wynika z publikacji, w 2011 roku możemy się spodziewać trzech dużych zapowiedzi dotyczących produkcji dla komputerów PC. W chwili obecnej nie wiadomo jeszcze, jakiego rodzaju produktów będą one dotyczyć. Stardock Corporation zajmuje się bowiem trzema różnymi segmentami rynku i produkuje nie tylko gry (Stardock Entrtainment), ale i oprogramowanie (Stardock Software), a także rozwija wspomniany już Impulse. Jednak nawet jeśli zapowiedzi będą dotyczyły gier, to zważywszy na długie cykle produkcyjne, nie należy się ich spodziewać zbyt szybko.
Na szczęście w raporcie nie brakuje także mniej enigmatycznych informacji, a dotyczą one produkcji funkcjonujących już na rynku od pewnego czasu. Stardock jest odpowiedzialny za kilka znanych tytułów, wśród których znajduje się między innymi seria Galactic Civilizations i bardzo dobrze swego czasu przyjęty Sins of a Solar Empire. Ostatni duży projekt Elemental: War of Magic trafił od graczy w sierpniu ubiegłego roku i nie może się niestety pochwalić specjalnie dobrym przyjęciem. Problemy związane z cała masą błędów były niczym w porównaniu do fatalnych ocen gry, przyznawanych zarówno przez serwisy branżowe, jak i samych graczy.
Według raportu wydawca zdecydowanie nie jest zadowolony ani z wyników uzyskanych przez Elemental: War of Magic, ani z samej jakości gry. Nie oznacza to jednak, że zamierza cały projekt porzucić. Podstawowa wersja gry będzie nadal poprawiana. Baza graczy jest co prawda mała, ale ci którzy polubili produkt mogą się spodziewać dalszych poprawek. Pisaliśmy również o samodzielnym dodatku do gry zatytułowanym Elemental: Fallen Enchantress. Ta produkcja ma być próbą poprawienia reputacji marki Elemental, a klienci będący posiadaczami pierwszej części gry, ten tytuł otrzymają za darmo.
Sytuacja jest o tyle kłopotliwa, że Elemental to znacznie szerszy projekt, który miał stanowić podbudowę do całej serii różnych gier osadzonych w tym samym uniwersum. W 2010 roku firma prowadziła prace nad dwoma tytułami, nieszczęsnym War of Magic, oraz nad grą RPG o nieznanym jeszcze tytule. W chwili obecnej brak jeszcze komentarza na temat tego drugiego projektu, ale można się spodziewać, że nie został on na razie porzucony.
Druga ważna wiadomość dotyczy tytułu Sins of a Solar Empire, który, jak wspominałem, mógł się poszczycić bardzo dobrym przyjęciem i także niezłymi wynikami sprzedaży. Jeszcze w pierwszej połowie 2011 roku powinniśmy na sklepowych półkach znaleźć rozszerzenie dodatku Sins of a Solar Empire: Diplomacy (Trinity). Jak wynika z raportu, Stardock szykuje w 2011 także kolejną, większą zapowiedź dotyczącą tej produkcji. Wygląda więc na to, że fani gwiezdnej strategii mają na co czekać.
Firma pracuje także nad projektem Kumquat, który ma stanowić platformę dla moderów, do tworzenia gier 3D. Jak wynika z raportu prace nad tym narzędziem potrwają jeszcze minimum 18 miesięcy.