Star Wars: Battlefront na PS4 pokazywany na E3 w 900p i poniżej 60 FPS
Digital Foundry, techniczna komórka serwisu Eurogamer, wzięła pod lupę gameplay z gry Star Wars: Battlefront pokazywany przez Electronic Arts na targach E3. Z analizy wynika, że strzelanka studia DICE w wersji na PlayStation 4 była pokazywana w rozdzielczości 900p, a płynność działania nie trzymała obiecanych 60 klatek na sekundę.
- Rozdzielczość: 900p
- Płynność rozgrywki: przeciętnie na poziomie 40-50 klatek, z okresowymi spadkami do 30 FPS
- Inne: na zapisie rozgrywki nie widać części efektów z kwietniowego trailera na silniku gry, tj. głębi ostrości i rozmycia obiektów w ruchu
Digital Foundry – wyspecjalizowany odłam serwisu Eurogamer, skupiający się na technicznej stronie gier – wziął pod lupę zapisy rozgrywki z wersji pre-alfa gry Star Wars: Battlefront na PlayStation 4, które były pokazywane na niedawnych targach E3 (na konferencjach firm Electronic Arts i Sony). Oryginalny artykuł znajdziecie pod tym adresem (przygotowano też oficjalne tłumaczenie), ponadto możecie zobaczyć dłuższy z rzeczonych gameplayów wzbogacony o licznik klatek (powyżej). Ze wstępnego liczenia pikseli wysunął się przede wszystkim wniosek, że gra była wyświetlana w rozdzielczości 900p, przy czym została uatrakcyjniona dzięki dodatkowemu wygładzaniu krawędzi w post-processingu. Tak samo było w przypadku dwóch ostatnich odsłon serii Battlefield, więc wiele wskazuje na to, że Battlefront w wersji na Xboksa One zaoferuje obraz o rozmiarze 720p, tak jak Battlefield 4 i Battlefield Hardline.
Kolejną ważną sprawą jest płynność rozgrywki. O ile deweloper do tej pory nie obiecywał niczego w kwestii rozdzielczości, to otrzymaliśmy wcześniej zapewnienia, ża gra będzie hulać w 60 klatkach na sekundę na wszystkich platformach sprzętowych – a na targach E3 wersja na PlayStation 4 osiągała przeciętnie 40-50 FPS (podobnie jak Battlefield 4). Co gorsza, w niektórych momentach szybkość spadała do 30 klatek albo wręcz blokowała się na tej wartości – dotyczy to sytuacji, gdy na ekranie działo się wyjątkowo dużo, np. podczas przelotu TIE Fighterem nad mapą.
Ponadto autor raportu rozprawił się z pierwszym zwiastunem Star Wars: Battlefront z prawdziwego zdarzenia, pokazanym w kwietniu tego roku. Obserwowaliśmy wtedy idealnie płynną animację w 60 klatkach na sekundę i rozdzielczości powyżej 1080p, w dodatku nie na śnieżnym pustkowiu planety Hoth, lecz wśród gęstej roślinności Endoru. Analiza ujawniła też pokazane wówczas efekty, których nie zobaczyliśmy na E3 – głębię ostrości i rozmycie obiektów w ruchu. Nie musi to jednak oznaczać od razu downgrade’u – bardzo prawdopodobne, że odpowiednio mocny pecet będzie w stanie pokazać takie same fajerwerki jak ten trailer.
Więcej technicznych ciekawostek znajdziecie w rzeczonym artykule. Na koniec warto podkreślić, że analiza dotyczy gry w wersji pre-alfa – a więc do momentu jej premiery sporo jeszcze może ulec zmianie. Skoro zaś mowa o debiucie – Star Wars: Battlefront trafi na rynek 17 listopada 2015 roku (Polska będzie musiała poczekać dwa dni dłużej).
- Graliśmy w Star Wars: Battlefront! Prawdziwy triumf Gwiezdnych Wojen
- Kompendium wiedzy o grze Star Wars: Battlefront
- Oficjalna strona internetowa gry Star Wars: Battlefront