Star Wars: Battlefront – garść nowych informacji i nowy concept art
Doczekaliśmy się grafiki koncepcyjnej oraz garści nowych szczegółów na temat Star Wars: Battlefront. Informacje ujawnił Nikals Fegraeus w rozmowie z serwisem IGN.
- Producent : DICE/EA Digital Illusions
- Wydawca: Electronic Arts
- Gatunek: FPS
- Data wydania: grudzień 2015 roku
- Platformy sprzętowe: PC, PS4, XONE
W październiku donosiliśmy, że Star Wars: Battlefront – trzecia odsłona (nie licząc produkcji na urządzenia przenośne) serii gier FPS na licencji Gwiezdnych wojen – ukaże się pod koniec tego roku. Niestety, studio DICE niechętnie dzieli się szczegółami na temat kontynuacji uznanej i porzuconego na długo cyklu (druga część, Star Wars: Battlefront II, ukazała się prawie 10 lat temu, a Star Wars: Battlefront – Elite Squadron na Nintendo DS i PlayStation Portable wydano w 2009 roku). Niedawno pojawiła się grafika koncepcyjna (w pełnym rozmiarze dostępna tutaj), przedstawiająca dwójkę rebeliantów szykujących się do ataku z flanki na imperialnych szturmowców podczas walk na Endorze. W tle widać płonący las oraz dwa AT-ST, w tym jeden zniszczony (czyżby wskazówka, iż w grze możliwa będzie znaczna zmiana wyglądu pola bitwy poprzez działania graczy?).
Również Nikals Fegraeus z DICE w rozmowie przeprowadzonej z serwisem IGN nie był zbyt wylewny, niemniej zdradził kilka informacji. Mapy i tryby rozgrywki mają być znacząco zróżnicowane (walka na zaśnieżonym Hoth ma różnić się czymś więcej niż teksturami od potyczek w lasach Endoru), a część z tych pierwszych będzie podpięta pod konkretne tryby rozgrywki:
”Postanowiliśmy powiązać niektóre mapy z określonymi trybami rozgrywki, dzięki czemu osiągniemy nie tylko zróżnicowany rozmach, ale również rozgrywkę, która umożliwi graczom przeżyć najbardziej niezapomniane bitwy w uniwersum Gwiezdnych wojen.”
Przy pracach nad grafiką twórcy, oprócz autorskiego Frostbite Engine 3, robią użytek z „wewnętrznego systemu fotogrametrii” – techniki wykorzystującej rzeczywiste zdjęcia, dzięki czemu można uzyskać bardzo szczegółową grafikę (fotogrametrię wykorzystano np. w Zaginięciu Ethana Cartera). Jednak, jak stwierdził Fegraeus, największym wyzwaniem będzie dla deweloperów dogodzenie miłośnikom Gwiezdnych wojen i to na tym aspekcie skupiają się najbardziej. Przedstawiciel DICE wyraził przekonanie, że Star Wars: Battlefront „zachwyci fanów na całym świecie i umożliwi im stoczenie bitew w najbardziej rozpoznawalnych miejscach w historii serii.” Jednak na bardziej szczegółowe informacje przyjdzie nam poczekać do wiosny:
”Pokazywaliśmy grę niektórym z naszych bliskich współpracowników i słyszeliśmy od nich, że nie jest ona podobna do innych strzelanek i jest przesycona duchem Gwiezdnych wojen”, mówił w dalszej części wywiadu Fegraeus. „Cieszy to mnie i mój zespół, bo w końcu to właśnie są uczucia, które zamierzamy wzbudzić i nie możemy się doczekać, by pokazać światu więcej na wiosnę.”