autor: Łukasz Szliselman
Star Wars 1313 na archiwalnych materiałach – zobacz, jak zapowiadała się anulowana gra o Gwiezdnych Wojnach
W sieci pojawiły się materiały ze skasowanego Star Wars 1313. Prócz klimatycznych grafik koncepcyjnych, serwisowi IGN udało się zobaczyć nieopublikowany gameplay z produkcji. Dzięki temu poznaliśmy kolejne informacje na temat rozgrywki.
Serwis IGN uzyskał dostęp do materiałów z anulowanej gry Star Wars 1313. Wśród nich znalazły się obrazki koncepcyjne oraz 15-minutowe demo, przygotowane na tegoroczne targi E3. Niestety gameplay przedstawiający Bobę Fetta w akcji na razie nie został udostępniony szerszej publiczności. W ramach rekompensaty zaoferowano opis elementów rozgrywki, które ukazywał film. Jeśli macie ochotę pomarzyć o grze, w którą nie dane Wam będzie zagrać, zapraszamy do lektury!
Star Wars 1313 miał się rozpoczynać na pustynnej planecie Tatooine, gdzie nieopierzony jeszcze Boba Fett podjąłby się pracy na usługach Jabby Hutta. Jak widać na powyższej grafice, na tym etapie Boba nie posiada jeszcze mandaloriańskiej zbroi – nosi jedynie charakterystyczny hełm ojca. Pełne odzienie łowcy nagród skompletowałby na przestrzeni gry.
Właściwa rozgrywka miała toczyć się pod powierzchnią Coruscant. Twórcy planowali odtworzyć bardzo szczegółowo podziemia planety z budynkami skleconymi z wraków statków kosmicznych. Choć nasz bohater większość czasu spędzałby na tytułowym poziomie 1313, pogoń za jedną z ofiar zmusiłaby go do odwiedzenia skąpanych w wiecznych ciemnościach slumsów poziomu 1314. Centralnym punktem fabularnym planowano uczynić motyw szmuglowania narkotyków przez gangi kryminalnego półświatka Coruscant. Grze towarzyszyć miał serial z aktorami, przybliżający działalność rodzin przestępczych na wspomnianej planecie.
Z nieopublikowanego dema wynika, że od strony zręcznościowej, Star Wars 1313 przypominać mógł gry z serii Uncharted. Studio Lucas Arts planowało przygotować szereg oskryptowanych sekwencji akcji, w których Boba Fett musiałby skakać nad przepaściami, wspinać się po stromych krawędziach i unikać spadających fragmentów konstrukcji. W walce najemnika wspierać miał droid bitewny.
Star Wars 1313 był projektem niezwykle ciekawym i ambitnym. Może to właśnie zbytnia ambicja twórców w pewnym stopniu przyczyniła się do jego skasowania. Nawet jeśli tak było, to czy gra faktycznie nie zasługiwała na drugą szansę? Niestety, dzięki Disneyowi, raczej już nigdy się nie dowiemy, jak prezentowałby się gotowy projekt.