autor: Michał Zegar
Zaginiony izometryczny STALKER od GSC wyciekł do sieci
W sieci pojawiła się grywalna wersja anulowanego S.T.A.L.K.E.R.: Online, nad którym dekadę temu pracowało studio GSC Game World. Tytuł miał być izometryczną multiplayerową grą akcji ze stylem graficznym przypominającym Fallouta 2.
Fanowska społeczność serii STALKER w serwisie VK, która nosi nazwę Wiestnik „Togo Samogo Stałkiera”, poinformowała wczoraj, że udostępniła w sieci grywalną wersję gry S.T.A.L.K.E.R.: Online (nie mylić ze STALKER Online od Mobile Technologies), nad którą dekadę temu pracowało studio GSC Game World – twórcy serii S.T.A.L.K.E.R.
Miała ona być przeglądarkową grą sieciową w rzucie izometrycznym i z walką w czasie rzeczywistym, działającą w oparciu o wtyczkę Adobe Flash (nieaktywną od paru lat). Prace nad silnikiem S.T.A.L.K.E.R.: Online rozpoczęły się w grudniu 2009 roku. Dwa miesiące później przystąpiono zaś do projektowania samej gry.
Powrót do przeszłości
S.T.A.L.K.E.R.: Online został zapowiedziany 17 grudnia 2010 roku i miał ukazać się w przeciągu kolejnych 12 miesięcy. Na stronie rosyjskiej Wiki poświęconej produkcji czytamy:
W czerwcu [2010 roku – dop. red.] projektant gry Piotr Duszyński porzucił prace rozwojowe z powodu powolnych postępów i braku porozumienia z zarządem firmy co do tego, jak gra powinna ostatecznie wyglądać – zamiast tego skupił się całkowicie na rozwijaniu [anulowanego – dop. red.] S.T.A.L.K.E.R. 2.
Mniej więcej w tym samym czasie pojawiły się pierwsze rezultaty wprowadzenia [do S.T.A.L.K.E.R.: Online – dop. red.] systemu dnia i nocy, a także dodania przynajmniej jednego efektu pogodowego – deszczu.
Smutny koniec i wideo z gameplayem
Jesienią 2011 roku prace nad tytułem zostały jednak wstrzymane. Dwa lata temu do sieci trafił gameplay z anulowanego S.T.A.L.K.E.R.: Online, który możecie obejrzeć pod tym linkiem. Zrzuty ekranu prezentujące rozgrywkę znajdziecie zaś tutaj, a także na stronie rosyjskiej Wiki.