Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 października 2008, 13:58

autor: Piotr Doroń

Sprzedaż Warhammer Online wciąż niezwykle wysoka

W sukces Warhammer Online: Age of Reckoning niby wierzyli wszyscy, a jednak gdzieś tam tliło się ziarenko niepokoju, że pozycja World of Warcraft zachwiana nie zostanie. Jak się jednak okazało, już w tydzień po światowej premierze gry przewidywania optymistów okazały się być tymi, które z prawdą wspólnego miały najwięcej. Dzisiaj wiemy już, że nie był to tylko jednorazowy wyskok, ponieważ sprzedaż WAR postępuje i ani myśli zwalniać.

W sukces Warhammer Online: Age of Reckoning niby wierzyli wszyscy, a jednak gdzieś tam tliło się ziarenko niepokoju, że pozycja World of Warcraft zachwiana nie zostanie. Jak się jednak okazało, już w tydzień po światowej premierze gry przewidywania optymistów okazały się być tymi, które z prawdą wspólnego miały najwięcej. Dzisiaj wiemy już, że nie był to tylko jednorazowy wyskok, ponieważ sprzedaż WAR postępuje i ani myśli zwalniać.

Sprzedaż Warhammer Online wciąż niezwykle wysoka - ilustracja #1

W Warhammera Online: Age of Reckoning gra już 750 tysięcy graczy z całego świata (a dokładniej rzecz ujmując z Ameryki Północnej, Europy oraz Australii). I nie dziwota – produkcja zajmuje obecnie najwyższe miejsca w notowaniach sprzedaży gier pecetowych niemal w każdym kraju, w którym jest oficjalnie dystrybuowana. Już pod koniec września wydawca, koncern Electronic Arts stwierdził, że WAR jest najszybciej sprzedającą się MMOG w historii tego gatunku (WoW podobny rezultat osiągnął w miesiąc, choć należy brać pod uwagę poziom rozwoju społeczności lubującej się w tego typu rozrywce). Aktualnie może powiedzieć więcej. Jak czytamy w oficjalnym oświadczeniu prasowym: „Warhammer Online jest na dobrej drodze ku temu, by stać się jedną z najlepiej sprzedających się pozycji PC w całym 2008 roku ”. A trzeba zauważyć, że jego premiera odbyła się przecież dopiero 18 września.

Głos w całej sprawie zabrali twórcy gry. Podziękowali tym samym za wsparcie wszystkim graczom, którzy zdecydowali się wejść do wirtualnego uniwersum Warhammera. „Dzięki naszym graczom wojna pomiędzy nacjami postępuje w niesamowitym tempie ”, oznajmił Mark Jacobs, założyciel i prezes producenta gry, firmy Mythic Entertainment. „Pola bitew wypełnione są 750 tysiącami osób, walczącymi dla sił Orderu i Destruction w prawdziwie epickich oraz niezrównanych pojedynkach Realm vs Realm! .

Walka pomiędzy Warhammer Online a World of Warcraft nabierze rumieńców, gdy do światowej sprzedaży wprowadzony zostanie drugi dodatek do WoW, noszący tytuł World of Warcraft: Wrath of the Lich King. Stanie się to już za miesiąc, dokładnie 13 listopada. Pojedynek zapowiada się epicko, a my z pewnością będziemy go obserwować.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej