Sprzedaż Mafii III poniżej oczekiwań. Do sklepów trafiło 5 milionów egzemplarzy gry
Z raportu finansowego firmy Take-Two Interactive wynika, że choć prognozy tuż po premierze zapowiadały komercyjny hit, do końca ubiegłego roku do sklepów trafiło "zaledwie" 5 milionów egzemplarzy gry Mafia III.
Wygląda na to, że przeciętne oceny w prasie i krytyczne opinie graczy ostatecznie przyczyniły się do słabszej sprzedaży Mafii III. Choć w listopadzie wydawca tytułu, firma 2K Games, stwierdził, że gangsterski sandbox jest największą premierą w jego historii, opublikowany niedawno raport finansowy Take-Two Interactive (które jest właścicielem 2K Games) za okres od początku października do końca grudnia ubiegłego roku ujawnił, że gra nie okazała się wcale komercyjnym hitem.
Większe przychody od Mafii III przyniosły firmie takie tytuły jak WWE 2K17, Sid Meier’s Civilization VI, NBA 2K17 czy przede wszystkim mające na karku ponad trzy lata Grand Theft Auto V i jego sieciowy komponent, GTA Online. Tymczasem produkcja studia Hangar 13 po imponującym pierwszym tygodniu, kiedy do sklepów trafiło 4,5 miliona egzemplarzy gry, gwałtownie wyhamowała – i do końca ubiegłego roku liczba ta wzrosła o zaledwie pół miliona kopii. Sytuacja może się poprawić wraz z zapowiedzianymi na marzec, maj i lipiec dodatkami, jednak z pewnością nie na tyle, by zagwarantować finansowy sukces. Nietrudno oczywiście zrozumieć, co wpłynęło na spadek zainteresowania Mafią III: w parę dni po premierze zaczęły pojawiać się pierwsze oceny, równie przeciętne ze strony profesjonalnych recenzentów, jak i graczy. Dzieło Hangar 13 zebrało podobne, średnie noty na wszystkich platformach: PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One. Ponadto wersja na komputery osobiste miała spore problemy z optymalizacją.