Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 22 stycznia 2009, 14:59

autor: Filip Grabski

Sprzedaż hitów Sony (i nie tylko) w USA

Firma NPD ujawniła w jakich ilościach sprzedały się w Stanach Zjednoczonych największe hity na konsolę PS3. Co ciekawe – podane są liczby dotyczące sprzedaży absolutnie wszystkich kopii od dnia debiutu danej gry do końca grudnia 2008.

Firma NPD ujawniła w jakich ilościach sprzedały się w Stanach Zjednoczonych największe hity na konsolę PS3. Co ciekawe – podane są liczby dotyczące sprzedaży absolutnie wszystkich kopii od dnia debiutu danej gry do końca grudnia 2008.

A zatem – LittleBigPlanet, od momentu październikowej premiery, znalazła 611 tysięcy nabywców w USA. Tuż pod liczbą 600 tysięcy, z wynikiem 598 000 znalazła się gra Resistance 2 (tyle sztuk pudełek z grą w wersji zwykłej i kolekcjonerskiej zostało sprzedanych od listopada 2008). Konami zaś może się pochwalić wynikiem ponad miliona sprzedanych kopii czwartej części Metal Gear Solid. Co ciekawe – 775 tysięcy pudełek z grą zeszło z półek w samym tylko czerwcu, kiedy to zadebiutował MGS4, a pozostałe 300 tysięcy to sprzedaż rozłożona na resztę miesięcy roku. Tyle jeśli chodzi o playstationowe exclusive’y.

W raporcie pojawiły się jeszcze wyniki nowego Prince of Persia oraz ostatniej części Tomb Raidera. Książę w wersjach na PS3 i X360 (pecety nie zostały uwzględnione) osiągnął wynik 483 tysięcy sprzedanych sztuk, co może nie jest tragedią (w końcu gra zadebiutowała na początku grudnia), ale w porównaniu z zeszłoroczną sprzedażą Assassin’s Creed, który w ciągu niecałych 2 miesięcy znalazł ponad 1,8 miliona nabywców tylko na X360, wygląda to dosyć blado. Kondycja Lary Croft na rynku amerykańskim jest jeszcze gorsza – Underworld na PS3, X360 i Wii sprzedał się tylko w niecałych 250 tysiącach egzemplarzy. Kto teraz wysunie wniosek, że konsolowy rynek w USA też jest trawiony przez piractwo?

Sprzedaż hitów Sony (i nie tylko) w USA - ilustracja #1

Mógłbym się lepiej sprzedać…

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej