Sony wyłącza serwery starszych odsłon LittleBigPlanet, by chronić fanów
Sony wreszcie włączyło serwery LittleBigPlanet 3, które pozostawały niedostępne przez wiele miesięcy. Niestety, odratowano tylko trójkę na PlayStation 4 - wersja na PS3 i poprzednie odsłony utraciły funkcje sieciowe na zawsze, by chronić społeczność.
Fanów Sony na pewno ucieszyła niedawna prezentacja gier, które zmierzają na konsole PlayStation. Niestety, teraz miłośnicy jednej z serii giganta z Tokio muszą przełknąć gorzką pigułkę. Firma poinformowała o ostatecznym zamknięciu serwerów gier z cyklu LittleBigPlanet po fali ataków DDoS. Uwzględnia to pierwszą odsłonę (w tym wydanie na konsolę PlayStation Vita), jej kontynuację oraz LittleBigPlanet 3 w wersji na PS3. Tylko serwery tego ostatniego tytułu w wydaniu na PS4 są ponownie dostępne dzięki świeżo wypuszczonej aktualizacji 1.27.
Od maja funkcje sieciowe dla wszystkich gier z serii były wyłączone, co stanowiło odpowiedź na serię ataków hakerskich. Za te miał odpowiadać niezadowolony fan, który – jak pisał Eurogamer jeszcze w marcu – był poirytowany lekceważącym traktowaniem marki LittleBigPlanet przez Sony. Efektem była stała niedostępność serwerów, a później także obraźliwe komunikaty o błędach wyświetlane przez grę (vide Reddit).
Sony potwierdziło, że ponad 10 mln poziomów stworzonych przez fanów nadal będzie można sprawdzić w LittleBigPlanet 3 na PlayStation 4. Niemniej fani są rozgoryczeni z powodu tego, że powrót serwerów okupiono de facto zablokowaniem funkcji sieciowych we wszystkich pozostałych odsłonach cyklu na starszych platformach, w tym niemożliwością zdobycia brakujących trofeów. Ruszyła nawet petycja o odratowanie serwerów tych gier, ale w chwili pisania tego tekstu nie miała większego rozgłosu.