Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 grudnia 2012, 13:08

autor: Łukasz Szliselman

Sprzedaż Call of Duty: Black Ops II słabsza niż Modern Warfare 3

Według raportu firmy NPD Call of Duty: Black Ops II w ciągu pierwszego miesiąca sprzedało się słabiej niż Modern Warfare 3 w listopadzie 2011 roku. Dane dotyczą rynku amerykańskiego, ale wyraźnie pokazują, że gra studia Treyarch nie dorównała poprzednikowi.

Jeśli najnowsze Call of Duty sprzedało się słabiej niż swój poprzednik, to znak, że seria najlepsze ma już za sobą - Sprzedaż Call of Duty: Black Ops II słabsza niż Modern Warfare 3 - wiadomość - 2012-12-11
Jeśli najnowsze Call of Duty sprzedało się słabiej niż swój poprzednik, to znak, że seria najlepsze ma już za sobą

Narastają wątpliwości co do rekordowej sprzedaży Call of Duty: Black Ops II. Listopadowe podsumowanie pokazuje, że najnowsza część cyklu w miesiącu swojej premiery sprzedała się o 14% słabiej niż Call of Duty: Modern Warfare 3 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Według analizy rynku amerykańskiego dokonanej przez firmę NPD, gra studia Treyarch znalazła około 7,4 milionów nabywców, z czego 4,5 mln przypada na użytkowników Xboksa 360, a 2,9 mln to posiadacze PlayStation 3 (dane dotyczące PC i Wii U pominięto). Natomiast stworzone przez zespół Infinity Ward Modern Warfare 3 w listopadzie 2011 roku rozeszło się w liczbie 8,8 mln kopii.

Owszem, pierwszy miesiąc najnowszego CoD-a trwał o kilka dni krócej, niż w wypadku poprzednika (BO II wyszedł 13 listopada, a MW 3 – 8 listopada), jednak analitycy przewidują, że nawet przy uwzględnieniu tej różnicy Black Ops II nadal pozostanie w tyle z liczbą około 7,9 mln sprzedanych egzemplarzy.

Wyniki sprzedaży gier z serii Call of Duty po pierwszym miesiącu od premiery na rynku amerykańskim (źródło: Gamasutra.com) - Sprzedaż Call of Duty: Black Ops II słabsza niż Modern Warfare 3 - wiadomość - 2012-12-11
Wyniki sprzedaży gier z serii Call of Duty po pierwszym miesiącu od premiery na rynku amerykańskim (źródło: Gamasutra.com)

Niedawno korporacja Activision nie omieszkała pochwalić się, iż zarobienie pierwszego miliarda dolarów zajęło grze Black Ops II 15 dni, o jeden dzień krócej, niż ubiegłorocznej odsłonie serii. Warto jednak zauważyć, że do osiągnięcia tego wyniku Black Ops II potrzebował zakupowego szaleństwa związanego ze Świętem Dziękczynienia i towarzyszącym mu wyprzedażom, podczas gdy Modern Warfare 3 wygenerował miliard dolarów zysku jeszcze przed tym okresem.

Czyżby graczom przejadło się coroczne odświeżanie tej samej formuły? A może zmiany zaimplementowane przez ekipę Treyarcha okazały się zbyt odważne? A co Wy o tym sądzicie?