autor: Łukasz Szliselman
Sprzedaż Call of Duty: Black Ops II słabsza niż Modern Warfare 3
Według raportu firmy NPD Call of Duty: Black Ops II w ciągu pierwszego miesiąca sprzedało się słabiej niż Modern Warfare 3 w listopadzie 2011 roku. Dane dotyczą rynku amerykańskiego, ale wyraźnie pokazują, że gra studia Treyarch nie dorównała poprzednikowi.
Narastają wątpliwości co do rekordowej sprzedaży Call of Duty: Black Ops II. Listopadowe podsumowanie pokazuje, że najnowsza część cyklu w miesiącu swojej premiery sprzedała się o 14% słabiej niż Call of Duty: Modern Warfare 3 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Według analizy rynku amerykańskiego dokonanej przez firmę NPD, gra studia Treyarch znalazła około 7,4 milionów nabywców, z czego 4,5 mln przypada na użytkowników Xboksa 360, a 2,9 mln to posiadacze PlayStation 3 (dane dotyczące PC i Wii U pominięto). Natomiast stworzone przez zespół Infinity Ward Modern Warfare 3 w listopadzie 2011 roku rozeszło się w liczbie 8,8 mln kopii.
Owszem, pierwszy miesiąc najnowszego CoD-a trwał o kilka dni krócej, niż w wypadku poprzednika (BO II wyszedł 13 listopada, a MW 3 – 8 listopada), jednak analitycy przewidują, że nawet przy uwzględnieniu tej różnicy Black Ops II nadal pozostanie w tyle z liczbą około 7,9 mln sprzedanych egzemplarzy.
Niedawno korporacja Activision nie omieszkała pochwalić się, iż zarobienie pierwszego miliarda dolarów zajęło grze Black Ops II 15 dni, o jeden dzień krócej, niż ubiegłorocznej odsłonie serii. Warto jednak zauważyć, że do osiągnięcia tego wyniku Black Ops II potrzebował zakupowego szaleństwa związanego ze Świętem Dziękczynienia i towarzyszącym mu wyprzedażom, podczas gdy Modern Warfare 3 wygenerował miliard dolarów zysku jeszcze przed tym okresem.
Czyżby graczom przejadło się coroczne odświeżanie tej samej formuły? A może zmiany zaimplementowane przez ekipę Treyarcha okazały się zbyt odważne? A co Wy o tym sądzicie?
- Oficjalna strona internetowa serii Call of Duty
- Recenzja gry Call of Duty: Black Ops II - zimna wojna przyszłości