Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 marca 2009, 08:45

autor: Piotr Doroń

Sprzedano milion egzemplarzy Halo Wars

Pobranie wersji demonstracyjnej Halo Wars przez ponad dwa miliony graczy spowodowało, że aż połowie ostatnia strategia zlikwidowanego studia Ensemble przypadła do gustu na tyle, by podjęcie decyzji o zakupie pełnej wersji nie było problemem. Produkcja dzięki temu może się poszczycić tytułem najlepiej sprzedającej się strategii czasu rzeczywistego wydanej na konsole.

Pobranie wersji demonstracyjnej Halo Wars przez ponad dwa miliony graczy spowodowało, że aż połowie ostatnia strategia zlikwidowanego studia Ensemble przypadła do gustu na tyle, by podjęcie decyzji o zakupie pełnej wersji nie było problemem. Produkcja dzięki temu może się poszczycić tytułem najlepiej sprzedającej się strategii czasu rzeczywistego wydanej na konsole.

Sprzedano milion egzemplarzy Halo Wars - ilustracja #1

Produkcja osiągnęła powyższy rezultat w nieco ponad dwa tygodnie, co dodatkowo wpływa na jego efektowność. Ponadto z informacji udostępnionych przez Microsoft wynika, że Halo Wars radzi sobie całkiem nieźle również w sieci. Graczom spodobała się nie tylko kampania singleplayerowa, ale również tryb rozgrywki wieloosobowej. Posiadacze pełnej wersji HW rozegrali już 2,6 miliona sieciowych pojedynków, co przekłada się na 116 lat nieustannej gry.

Atrakcyjność Halo Wars podniosą w niedalekiej przyszłości także zapowiedziane niedawno dodatki. Z wiadomych względów nie opracuje ich jednak Ensemble Studios. Ich zaprojektowaniem zajmie się studio deweloperskie Robot Entertainment, powstałe na zgliszczach oryginalnego producenta strategii. Aktualnie pracuje w nim około pięćdziesięciu byłych członków Ensemble, którzy zajmują się już wsparciem dla trybu sieciowego i obsługą społeczności Halo Wars.

Przypomnijmy, że w Halo Wars bierzemy udział w wydarzeniach mających miejsce w roku 2525, poprzedzających o dwadzieścia lat przygody Master Chiefa opowiedziane w pierwszym Halo. Wcielając się rolę żołnierzy UNSC, rozgrywamy początkowe bitwy konfliktu z najeźdźcami z kosmosu, tzw. Covenantami. W ich trakcie wykonujemy piętnaście zróżnicowanych misji polegających m.in. na obronie bazy, zdobywaniu punktów strategicznie ważnych, ochronie konwoju, czy też pozyskaniu informacji o kolejnych ruchach wroga.

Halo Wars spotkało się z zaskakująco dobrym przyjęciem. W uzyskaniu wysokiej sprzedaży i bardzo dobrych not (średnio 82% według serwisu Metacritic.com) nie przeszkodził grze nawet fakt uproszczenia wielu mechanizmów, charakterystycznych dla gatunku strategii czasu rzeczywistego. W sumie zabieg ten spowodował, że Halo Wars, w przeciwieństwie do wielu innych RTS-ów wydanych na konsole, jest produkcją niezwykle grywalną i zwyczajnie udaną. Potwierdziliśmy to również w naszej recenzji (w tym miejscu znajdziecie jej filmową wersję, przygotowaną przez ekipę TVGry.pl).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej