autor: Kamil Zwijacz
Red Dead Redemption dostępne na Xboksie One
W najbliższych dniach najpewniej doczekamy się oficjalnej premiery gry Red Dead Redemption na Xboksie One w ramach wstecznej kompatybilności, z tytułu mogą już korzystać nabywcy wersji z Games on Demand. Pojawią się też takie gry jak Tekken Tag Tournament 2, Halo Wars, Castlevania: Symphony of the Night, Left 4 Dead 2 i Alan Wake's American Nightmare.
Od listopada 2015 roku użytkownicy konsoli Xbox One mogą korzystać ze wstecznej kompatybilności, dzięki której da się uruchamiać na najnowszym urządzeniu wybrane produkcje z Xboksa 360. Na start Microsoft przygotował ponad 100 gier, ale liczba ta stale rośnie. Jednym z najbardziej pożądanych tytułów, o które proszą fani, było Red Dead Redemption – sandboksowy western od studia Rockstar. Było, bo tak naprawdę słynny projekt jest już grywalny. Nie zadebiutował on co prawda jeszcze oficjalnie, ale wygląda na to, że jest to kwestia kilku najbliższych dni. Produkcją mogą się już bowiem cieszyć osoby, które zakupiły tytuł na Xboksie 360 w cyfrowej dystrybucji (Games on Demand). Jeżeli chcecie się dobrać do przygód Johna Marstona, to obejrzyjcie powyższe nagranie.
Red Dead Redemption to jednak nie jedyna gra, która wkrótce oficjalnie powinna się doczekać obsługi przez wsteczną kompatybilność. Wiemy już bowiem o następujących tytułach:
- Tekken Tag Tournament 2 – bijatyka z 2012 roku, będąca kontynuacją spin-offu z 2000 roku;
- Halo Wars – gra strategiczna z 2009 roku wyprodukowana przez Ensemble Studios;
- Castlevania: Symphony of the Night – jedna z najsłynniejszych odsłon popularnego cyklu, która oryginalnie została wydana w 1997 roku na konsoli PlayStation;
- Left 4 Dead 2 – kontynuacja pierwszoosobowej strzelanki firmy Valve, w której musimy zmierzyć się z hordami zombie;
- Alan Wake's American Nightmare – trzecioosobowa gra akcji opowiadająca o tytułowym pisarzu, który trafił do świata serialu Night Springs.
Konsola Xbox One towarzyszy nam od listopada 2013 roku, choć na początku sprzęt sprzedawany był tylko w wybranych krajach, a do Polski dotarł we wrześniu 2014 roku. Urządzenie w momencie zapowiedzi zostało zlinczowany przez graczy, ze względu na konieczność stałego połączenia z siecią, Kinecta, który był integralną częścią zestawu, czy też ograniczenia związane z używanymi grami. Koniec końców Microsoft wycofał się z większości niewygodnych pomysłów i obecnie maszyna działa na podobnych zasadach, co Xbox 360 oraz oferuje szereg innych funkcji, w tym wsteczną kompatybilność. Według Electronic Arts (gigant z Redmond od dłuższego czasu nie podaje oficjalnych wyników sprzedaży), sprzęt rozszedł się do tej pory w około 19 milionach egzemplarzy.