autor: Kamil Zwijacz
Spider-Man - PlayStation 4 Pro nie pociągnie gry w 1080p w 60 FPS-ach
Deweloperzy ze studia Insomniac Games odpowiedzieli na Twitterze na kilka pytań fanów dotyczących gry Spider-Man. Dowiedzieliśmy się np., że tytuł nie doczeka się opcji 1080p/60 FPS na konsoli PlayStation 4 Pro. Gra działać ma w 1080p lub 4K tylko w 30 klatkach na sekundę.
Podczas niedawnej konferencji firmy Sony w trakcie targów E3 doczekaliśmy się pierwszego fragmentu rozgrywki z ciekawie zapowiadającej się gry Spider-Man na konsolę PlayStation 4. Choć gameplay wyjaśnił sporo, to i tak pozostaje wiele niewiadomych. W związku z tym studio Insomniac Games zostało zalane pytaniami na Twitterze, dzięki czemu poznaliśmy kilka ciekawostek.
Wiemy już, z jakiego silnika korzysta produkcja – jest nim autorski Insomniac Engine, dzięki któremu produkcja działać będzie na konsoli PlayStation 4 Pro w 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 4K osiąganej przy pomocy techniki Temporal Injection (jedna z metod skalowania rozdzielczości). Wyjaśniono też, że posiadacze ekranów 1080p i mocniejszej wersji konsoli nie będą mieć możliwości grania w 60 klatkach. Zamiast tego dostaną ładny obraz dzięki supersamplingowi. Różnice pomiędzy podstawowym PS4 a PS4 Pro można najłatwiej zaobserwować na przykładzie poprzedniej gry studia – Ratchet & Clank.
Potwierdzono też, że growy Spider-Man nie będzie odpowiednikiem filmu Spider-Man: Homecoming, który trafi do kin w lipcu bieżącego roku. Gra ma opowiadać własną historię, rozgrywającą się w odrębnym uniwersum. Do tego zdradzono, że od czasu do czasu rozgrywkę będziemy obserwować z perspektywy FPP, ale widok ten zarezerwowany ma być dla szczególnych okazji i nie dostaniemy możliwości swobodnego przełączania się między nim a TPP.
Przypominamy jeszcze, że Spider-Man ukaże się w 2018 roku wyłącznie na konsoli PlayStation 4. Z opublikowanego gameplayu wynika, że będzie to przygodowa gra akcji w stylu serii Batman: Arkham, w której przemierzać mamy ulice Nowego Jorku, walcząc z rozmaitymi bandziorami. Starcia mają być płynne i efektowne, od czasu do czasu będziemy uczestniczyć w widowiskowych scenkach QTE, a do tego nie zabraknie momentów skradankowych oraz oczywiście flagowych zdolności Człowieka-Pająka – chodzenia po ścianach i bujania się na pajęczynie.