Space Marine 2 popełniło błąd Helldivers 2? Patch 4.0 znacznie utrudnił zabawę
Twórcy Warhammer 40,000: Space Marine 2 wzięli przykład z Helldivers 2, dzieląc graczy na zwolenników i przeciwników zmian poziomu trudności w aktualizacji 4.0.
Gracze Warhammer 40,000: Space Marine 2 nie są zachwyceni najnowszą aktualizacją. Po debiucie wersji 4.0 opinie na temat gry na Steamie pozostają pozytywne, ale rzut oka na wykres dobitnie pokazuje, jak wiele przybyło recenzji negatywnych.
Patch 4.0 to kolejne wielkie uaktualnienie wypuszczone przez zespół Saber Interactive i część nowości przyjęto ciepło. Zwłaszcza nową zawartość trybu Operacji.
Zabójczy, bezwzględni i znaczący wrogowie Imperium
Mniej entuzjazmu wzbudziły zmiany związane z poziomem trudności. Nowy, zabójczy tryb (Lethal) okazał się wyzwaniem trudnym, ale w wyjątkowo niesatysfakcjonujący sposób. Głównie z powodu ograniczenia regeneracji pancerza oraz znacznego zwiększenia liczby silniejszych wrogów (czasem wbrew „lore” gry Warhammera 40,000 w ogóle).
Można by poniekąd słusznie wskazać, że ten poziom wyzwania jest całkowicie opcjonalny. Poniekąd, bo po pierwsze: „Lethal” pozwala zdobyć unikalne przedmioty kosmetyczne. Po drugie: patch 4.0 znacząco osłabił uzbrojenie Astartes w całej grze i zmienił spawn wrogów. Szczególnie mocny „nerf” dotknął „melta charge”, który zadaje o 70% mniejsze obrażenia bossom.
Do tego deweloperzy zmniejszyli pancerz gracza na dwóch poziomach trudności: bezwzględnym (Ruthless) i znaczącym (Substantial). Co gorsza, użytkownicy nie dostali pożądanego przez wiele osób wzmocnienia bolterów (przede wszystkim zwiększania obrażeń przy strzale w głowę).
Helldivers: Eskalacja wolności 2.0
Część graczy porównuje obecny stan Space Marine 2 do Helldivers 2 sprzed ostatnich dwóch dużych aktualizacji. Fani obu tych produkcji nie mają nic przeciwko podnoszeniu poziomu wyzwania – o ile jest ono opcjonalne, tj. ograniczone do najwyższych poziomów trudności. Tymczasem gracze zauważyli różnice nawet na najniższych poziomach.
Niektórzy internauci, podobnie jak w przypadku tytułu Arrowhead Game Studios, uważają, że reakcja fanów SM 2 jest lekko przesadzona. Część graczy dobrze bawiła się nawet na „śmiercionośnym” poziomie wyzwania. Także w nowej operacji, która może być najtrudniejszą misją w Space Marine 2 (co może też tłumaczyć „przesadzoną” reakcję, gdy gracze spróbowali ją przejść na nowym poziomie trudności). Da się też znaleźć wpisy osób zdziwionych narzekaniami na niższe poziomy wyzwania po aktualizacji.
Jak widać, gracze są mocno podzieli w ocenie aktualizacji, choć większość zgadza się, że przynajmniej „Lethal” powinien zostać poprawiony. Warto przy tym dodać, że Saber Interactive monitoruje sprawę i już przy debiucie wersji 4.0 zapowiedziało dalsze modyfikacje. Czy pójdą one po linii życzeń niezadowolnych fanów?
- Recenzja gry Warhammer 40,000: Space Marine 2 – krew leje się jak w rzeźni, a to dopiero początek zalet
- Dziękuję Imperatorowi za Space Marine 2 i za walkę z herezją gier live service