Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 marca 2013, 17:37

autor: Adrian Werner

Space Hulk - wysyp informacji i pierwsze screeny

Studio Full Control podzieliło się sporym zestawem informacji na temat nadchodzącej turowej strategii Space Hulk. Otrzymaliśmy również pierwsze dwa screeny.

Pod koniec zeszłego roku studio Full Control ogłosiło, że zamierza stworzyć nową adaptację kultowej planszówki Space Hulk. Wtedy twórcy nie ujawnili jednak zbyt wielu konkretów. Dopiero teraz dowiedzieliśmy się czegoś więcej.

  1. Space Hulk – strona oficjalna gry

Starsi gracze pamiętają zapewne poprzednie dwie adaptacje, które były taktycznymi strzelankami. Studio Full Control zamierza pójść inną drogą i pozostanie wierne rozwiązaniom stołowego pierwowzoru. Otrzymamy więc turową strategię, która w dużym stopniu przypominać będzie to, co oferowało zeszłoroczne XCOM: Enemy Unknown. Taktyczne potyczki ukazywane zatem będą przez filmową kamerę, która regularnie wykonywać ma efektowne najazdy. Pojawi się również opcja Overwatch, pozwalająca zastawiać zasadzki i atakować w turach wroga.

Twórcy zamierzają odtworzyć większość mechaniki stołowego Space Hulka, choć jednocześnie wprowadzą drobne zmiany, które przyśpieszą rozgrywkę. Przykładowo, kliknięcie na polu za zamkniętymi drzwiami spowoduje, że postać po drodze sama otworzy drzwi i nie trzeba będzie w tym celu wydawać oddzielnego polecenia. Zmodyfikowany zostanie również sposób działania miotaczy ognia, tak aby korzystanie z nich było bardziej realistyczne.

W planszówce cały czas widzieliśmy wszystko, co dzieje się na mapie. Natomiast w komputerowej adaptacji ujrzymy tylko to, co są w stanie dostrzec jednostki z naszego oddziału. Tym, co nie ulegnie zmianie w porównaniu ze stołowym pierwowzorem jest wysoki poziom trudności. Do większości misji trzeba będzie podchodzić wielokrotnie, a utrata wielu członków drużyny podczas realizacji zadań ma być czymś naturalnym.

Space Hulk ukaże się na pecetach oraz urządzeniach systemem iOS. Jednak to edycja komputerowa jest główną wersją. Natomiast użytkownicy iPhone’a oraz iPada dostaną uproszczoną (zwłaszcza pod względem graficznym) konwersję. Jednocześnie autorzy chcą umożliwić wspólną zabawę w multiplayerze posiadaczom wszystkich platform docelowych. Poza sieciową rywalizacją dostępny będzie również tryb kooperacyjny dla dwóch graczy, w którym każdy z nich obejmie dowództwo nad jednym oddziałem.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej