Space Hulk: Ascension – powstaje nowa wersja gry Space Hulk
Studio Full Control zapowiedziało Space Hulk: Ascension – nowe wydanie gry Space Hulk z 2013 roku, będącej adaptacją planszówki w świecie Warhammera 40,000 o tym samym tytule. Ascension Edition wprowadzi wiele świeżych mechanizmów i na różne sposoby uatrakcyjni rozgrywkę. Premiera tytułu nastąpi w czwartym kwartale 2014 roku.
- Producent: Full Control
- Gatunek: taktyczna strategia turowa z elementami cRPG w realiach science-fiction (Warhammer 40K)
- Zmiany względem Space Hulka z 2013: bogatsze opcje zarządzania drużyną (dostosowywanie wyglądu i uzbrojenia, rozwój atrybutów i umiejętności etc.); nowe misje, bronie, przeciwnicy, opcje taktyczne itp.
- Platformy sprzętowe: PC
- Termin premiery: IV kwartał 2014
Pomimo wypuszczenia w 2013 roku gry Space Hulk, będącej komputerową adaptacją popularnej planszówki osadzonej w uniwersum Warhammera 40,000 o tym samym tytule, studio Full Control postanowiło podejść do tematu jeszcze raz. Duński deweloper zapowiedział Space Hulk: Ascension (zwane też Ascension Edition) – produkcję, która zostanie oparta na tym samym fundamencie, co poprzedniczka, lecz ulegnie przy tym znacznej modernizacji i wzbogaceniu o wiele nowych elementów, jak chociażby mechanizmy rodem z gatunku cRPG. Tak jak poprzednio, walkę z Genokradami toczyć będą posiadacze komputerów osobistych (Windows, Mac). Premiera omawianej pozycji ma nastąpić w czwartym kwartale bieżącego roku. Rzecz jasna, będzie to całkowicie samodzielna produkcja, nie wymagająca gry Space Hulk do działania.
Omawianie nowości zawartych w edycji Ascension zacznijmy od trzech kampanii (zawierających w sumie ponad 100 misji), w których będziemy rzucani po różnych klaustrofobicznych lokacjach w całej galaktyce, będącej areną wojny z Genokradami. Oprócz głównych celów do realizacji, nie zabraknie minizadań aktywowanych podczas misji (w tym wielu nowych).
Znacznemu wzbogaceniu ulegnie zwłaszcza zarządzanie drużyną Kosmicznych Marines. Nasi Terminatorzy będą podlegali szerokiemu zakresowi personalizacji, obejmującej nie tylko wygląd i uzbrojenie, ale nawet takie kwestie, jak imiona. Uświadczymy też system rozwoju postaci z prawdziwego zdarzenia – w trakcie zadań bohaterowie będą zdobywali punkty doświadczenia, które wymienią na rozwój atrybutów i umiejętności.
„Ekspić” będziemy natomiast na nowych odmianach Genokradów, poszerzających dotychczasowy wachlarz przeciwników. Do skuteczniejszej eksterminacji posłużą niedostępne wcześniej środki zagłady. Oprócz tego mamy otrzymać świeże rozwiązania w kwestii taktyki, zasad i innych mechanizmów rozgrywki (związanych zarówno z zabawą jednoosobową, jak i trybem multiplayer), lecz póki co studio Full Control nie zdradziło szczegółów na ten temat.