autor: Łukasz Szliselman
South Park: The Stick of Truth – wysyp zapowiedzi i nowe szczegóły na temat rozgrywki
Firma Ubisoft zaprezentowała fragment South Park: The Stick of Truth – produkcji RPG studia Obsidian Entertainment, opartej na motywach słynnego serialu animowanego. Pokaz pociągnął za sobą nowe zapowiedzi tytułu, które zdradzają ciekawe nowinki na temat rozgrywki.
O tym, że premiera South Park: The Stick of Truth jest coraz bliżej, świadczą zapowiedzi, które zaczęły pojawiać się w różnych serwisach poświęconych elektronicznej rozrywce (można je znaleźć np. na stronie internetowej GameInformera, Official Xbox Magazine, Polygonu, czy Joystiqa). Stało się to po tym, jak firma Ubisoft (która jakiś czas temu przejęła prawa do gry od THQ) pokazała fragment gameplay’a na konferencji poprzedzającej nadchodzące E3. Jako że do tej pory niewiele wiadomo było o samej rozgrywce (poza tym, że odpowiedzialne jest za nią doświadczone w tworzeniu komputerowych RPG-ów studio Obsidian Entertainment), jest to dobra okazja, by przyjżeć się jej nieco bliżej.
Prezentowany poziom rozpoczął się w miejscowej podstawówce, gdzie rozgorzała bitwa pomiędzy poprzebieranymi dziecia… znaczy się, elfami prowadzonymi przez Stana i Kyle’a a armią ludzi pod wodzą Wielkiego Czarodzieja Erica Cartmana. Sposób toczenia walki nawiązuje do japońskich turowych RPG-ów, choć, jak zresztą wszystko inne, naznaczony jest charakterystycznym dla South Parku humorem. W grze pojawia się swego rodzaju „magia” – polega ona na pomysłowym łączeniu ze sobą zwykłych przedmiotów. Dla przykładu, aby cisnąć we wroga „kulą ognia”, wystarczy spray do włosów i zapalniczka, natomiast by porazić kogoś prądem trzeba rozlać mu pod nogami wiadro wody, a w kałużę wrzucić akumulator (ech, przypominają się dawne zabawy z bratem…). Jak na tytuł z gatunku RPG przystało, gracz będzie mógł wyposażyć się w nową broń i zbroję, wypełniać misje oraz dowodzić drużyną. Interfejs zarządzania przedstawiono w formie mobilnej aplikacji społecznościowej, wyświetlanej na ekranie telefonu bohatera.
Napotykane w grze problemy będzie się dało rozwiązać na różne sposoby. Podczas prezentacji przedstawiciel Obsidianu został zatrzymany przez urwisa strzegącego prowizorycznej barykady. Umieszczony na jej szczycie wentylator skutecznie uniemożliwiał użycie zdolności pierdnięcia, przydatnej do znokautowania przeciwnika. W tej sytuacji nowy dzieciak (czyli gracz) oraz jego towarzysz Butters mogli wykorzystać zraszacz, by spowodować spięcie elektryczne i unieszkodliwić wiatrak, lub użyć mniej konwencjonalnych metod, a mianowicie zmniejszyć swoje rozmiary i przeteleportować się do umieszczonego pod sufitem włazu wentylacyjnego.
Poziom absurdu wzrósł jeszcze bardziej, gdy bohaterom przyszło zmierzyć się z bossem w postaci Stana Marsha i jego psa, Sparky’ego. Zwierzak zaatakował zdolnością Zew Natury, by… obsikać przeciwników. Na szczęście tym razem nic nie stało na przeszkodzie, aby zepsuć powietrze i wprowadzić Stana w stan obrzydzenia, w którym co chwilę wymiotował. Pokaz zwieńczył się starciem pomiędzy Kyle’em a Cartmanem. Grający zdecydował się dołączyć do tego pierwszego, co zaowocowało walką z samozwańczym magiem. Pojedynek rozpoczął się od obrzucania się fekaliami, a zwieńczyła go spektakularna bitwa na wiatry parodiująca Dragon Ball Z.
Takie sceny uświadamiają jak duży wpływ na twórców gry mieli autorzy serialu – Trey Parker i Matt Stone. Innymi słowy, fani telewizyjnego South Parku powinni poczuć się jak w domu. Pomóc w tym mają także klimatyczne cut-scenki, specyficzna animacja i oprawa graficzna oraz oryginalny dubbing. The Stick of Truth zadebiutuje w tym roku w wersji na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3.
- South Park: The Stick of Truth - RPG od twórców Fallout: New Vegas – zapowiedź z 2012 roku
- Oficjalna strona gry South Park: The Stick of Truth