autor: Bartosz Krawcewicz
Sony tłumaczy swoją nieobecność na targach E3 2019
W tym roku, po raz pierwszy od 24 lat, producent konsoli PlayStation nie pojawi się na targach E3. Po długim milczeniu firma wreszcie zdecydowała się podać oficjalny powód rezygnacji z tegorocznej edycji wydarzenia.
Shawn Layden, przewodniczący Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, w wywiadzie udzielonym serwisowi CNET zdradził, dlaczego w tym roku marka PlayStation nie będzie oficjalnie reprezentowana na targach E3. Firma Sony doszła do wniosku, że w dzisiejszych czasach targi growe odbywające się w czerwcu nie mają racji bytu. W 1995 roku, gdy E3 powstawało, głównym celem tego wydarzenia było zaprezentowanie nowych gier mediom i sprzedawcom detalicznym. Obecnie, dzięki internetowi, dziennikarze mają natychmiastowy dostęp do wszystkich potrzebnych im informacji, a sprzedawcy zamówienia na okres świąteczny składają już w lutym.
Świat się zmienił, ale E3 niekoniecznie zmieniło się razem z nim.
Sony organizuje w lutym wydarzenie o nazwie Destination PlayStation, na które zaprasza sprzedawców i różnych partnerów zewnętrznych. Dzięki temu, że impreza odbywa się na początku roku, dużo lepiej spełnia swoje docelowe zadanie niż czerwcowe targi. Na decyzję o rezygnacji z uczestnictwa w E3 wpłynęła również nowa polityka firmy w kwestii wydawania gier – mniej tytułów, za to większe i lepsze. Gdy niewielka liczba produkcji robiona jest przez bardzo długi czas, skutkuje to tym, że na corocznych targach w kółko pokazywane są te same tytuły.
Co zatem należy zmienić w E3, żeby wydarzenie nadal miało sens? Shawn Layden sugeruje przeobrażenie targów w festiwal na wzór imprezy Comic Con. Zamiast celować w media i sprzedawców, E3 powinno stanowić miejsce spotkania fanów z twórcami gier, w którym gracze mogliby zagrać w nowe tytuły na długo przed ich rynkową premierą.