Sonic zawita w przyszłym roku na konsole nowej generacji
Firma Sega pracuje nad nową odsłoną platformówkowego cyklu Sonic. Informacje na jej temat na razie są bardzo skromne. Wiemy tylko, że produkcja powstaje z myślą o konsolach Xbox One, PlayStation 4 i Wii U, a jej premiera nastąpi w przyszłym rok.
Pomimo dwudziestu trzech lat na karku niebieski jeż Sonic wciąż cieszy się dużą popularnością. Nic dziwnego zatem, że właściciel marki, czyli firma Sega, nie ma zamiaru zaprzestawać produkcji kolejnych odsłon cyklu. Według najnowszych doniesień jedno z wewnętrznych studiów deweloperskich wydawcy pracuje obecnie nad pierwszą częścią serii przeznaczoną na konsole nowej generacji. Źródłem tych informacji jest plakat, jak wywieszony został na trwających obecnie w Norymberdze targach zabawkarskich. Wymieniono na nim ujawnione już wcześniej gry Sonic: Lost World oraz Mario & Sonic at Olympic Winter Games: Sochi 2014, jak również wspomniano o nienazwanym jeszcze tytule, który powstaje z myślą o konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz Wii U. Na razie nie wiemy nic na temat tego projektu poza tym, że jego premiera ma nastąpić dopiero w przyszłym roku.
Rodzi się w takim razie pytanie odnośnie umowy, jaką podpisały w zeszłym roku firmy Nintendo i Sega. Według niej konsole Wii U i 3DS miały otrzymać na wyłączność trzy tytułu z niebieskim jeżem. Dwie z nich, czyli Sonic Lost World oraz Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games, poznaliśmy od razu, ale trzeci projekt miał zostać ujawniony w późniejszym terminie. Do tej pory pozostał jednak tajemnicą. Nie wiemy zatem, czy wciąż znajduje się on w produkcji, czy też został skasowany.
Oddzielną kwestią jest ewentualna pecetowa wersja nowego Sonica. Na plakacie PC nie zostało wymienione jako platforma docelowa, ale nie znaczy to wcale, że do zabawy nie będą mogli dołączyć również gracze komputerowi. Sega ma bowiem w zwyczaju zapowiadania edycji PC gier z niebieskim jeżem znacznie później niż konsolowych. Ponadto japoński wydawca w ostatnich latach bardzo aktywnie wspierał pecety.
Liczymy, że firma podtrzyma te tradycje, zwłaszcza, że komputerowa wersja Sonic Generations zgromadziła wokół siebie zaskakująco aktywną społeczność fanowską. Jej członkowie na własną rękę wzbogacili grę o wsparcie dla modyfikacji, po czym rozpoczęli odtwarzanie na jej silniku najlepszych poziomów z kilku poprzednich odsłon serii, które nigdy nie ukazały się na PC.