Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lutego 2012, 18:51

autor: Adrian Werner

Słabe wyniki finansowe Segi. Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games w rękach 2,4 mln graczy

Sega to kolejny wydawca, który ujawnił swoje najnowsze wyniki finansowe. Niestety firma nie ma powodów do zadowolenia.

W ostatnich dniach mieliśmy okazję poznać sprawozdania finansowe wielu największych firm branży gier. Teraz do tej grupy dołączyła również Sega. Japoński wydawca nie ma niestety powodów do zadowolenia. W okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia przychody wyniosły 643 mln dolarów, czyli o 2,6 procenta mniej niż w roku 2010. Co gorsza, nie udało się wypracować żadnego zysku i zamiast tego firma wykazała straty w wysokości 72,2 mln dolarów.

Słabe wyniki finansowe Segi.  Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games w rękach 2,4 mln graczy - ilustracja #1

Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games

W ciągu wspomnianych dziewięciu miesięcy do sklepów trafiło 12,6 mln gier Segi, czyli o jeden milion mniej niż w analogicznym okresie w roku 2010. Z tych 12,6 milionów najwięcej, bo 4,4 mln, przypadło na rynek amerykański.

Jeśli chodzi o wyniki konkretnych gier to największym przebojem firmy okazało się Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games, które sprzedało się w 2,4 mln egzemplarzy. Natomiast Sonic Generations nabyło 1,6 mln graczy, a wypuszczone tylko w Japonii Hatsune Miku Project Diva Extend osiągnęło wynik 290 tysięcy egzemplarzy.

Słabe wyniki finansowe Segi.  Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games w rękach 2,4 mln graczy - ilustracja #2

Kingdom Conquest

Sporym sukcesem okazała się przeznaczona na iPhone i iPada gra Kingdom Conquest, którą do tej pory pobrano ponad 2 mln razy. Sega spodziewa się, że wydana niedawno wersja na system Android również zdobędzie sympatię graczy. Warto dodać, że jeden z wewnętrznych zespołów wydawcy pracuje obecnie nad Samurai & Dragons, czyli przeznaczoną na PlayStation Vita produkcją, która w rzeczywistości jest wysokobudżetowym rozwinięciem koncepcji z Kingdom Conquest.

Oczywiście Sega to nie tylko gry elektroniczne. Japończycy działają również na wielu innych rynkach, w tym zabawkarskim oraz automatów pachinko. W okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia wszystkie działy Segi dały w sumie 4,1 mld dolarów przychodu, czyli o 0,5 procenta więcej niż w analogicznym dziewięciu miesiącach w roku 2010.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej