Sid Meier o trzech największych innowacjach w grach komputerowych
Sid Meier, tegoroczny laureat nagrody przyznanej mu za całokształt twórczości podczas imprezy Game Developers Conference, w wywiadzie udzielonym serwisowi MTV powiedział, jakie jego zdaniem trzy najważniejsze innowacje w świecie gier miały największy wpływ na branże elektronicznej rozrywki.
Sid Meier, tegoroczny laureat nagrody przyznanej mu za całokształt twórczości podczas imprezy Game Developers Conference, w wywiadzie udzielonym serwisowi MTV powiedział, jakie jego zdaniem trzy najważniejsze innowacje w świecie gier miały największy wpływ na branże elektronicznej rozrywki.
Pierwszą wymienioną innowacją było wprowadzenie pod strzechy przez IBM komputerów osobistych. Dzięki temu, gry komputerowe stały się rozrywką dla mas. Drugą najważniejszą rzeczą, jakie przydarzyły się grom na przestrzeni ostatnich trzydziestu lat były tytuły pozwalające skupić się raczej na budowaniu niż na niszczeniu. Wśród najważniejszych programów Meier wymienia oczywiście swoją Civilization, ale dostrzega także jak ogromny wpływ na branżę miała również Sim City, która wyszła spod ręki Willa Wrighta.
Trzecim najważniejszym czynnikiem kształtującym rozwój gier był znaczek jakości Nintendo. Choć dziś już nieco zużyty, to jednak kiedyś można było być pewnym, że gra, która się nim legitymowała należała do ścisłej czołówki.
Zainteresowanych przeczytaniem głównych konkluzji z wywiadu zapraszam w to miejsce.