Shroud of the Avatar Forsaken Virtues - MMORPG twórcy cyklu Ultima przechodzi na model free to play
Siedem miesięcy po premierze pełnej wersji, Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues, czyli nowe (MMO)RPG twórcy kultowego cyklu Ultima Richarda Garriotta, przechodzi na model free-to-play. Od teraz wszyscy zainteresowani mogą ukończyć kampanię fabularną i niemal dowolnie korzystać z wszystkich dobrodziejstw tytułu.
Mamy dobrą wiadomość dla wszystkich miłośników gier MMORPG – kolejna produkcja z tego gatunku przechodzi na model free-to-play. I to nie byle jaka, gdyż mowa o Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues, za którą odpowiedzialne jest studio Portalarium i sam Richard Garriott, czyli twórca kultowego cyklu Ultima. Jeśli to Wam wystarczy, by zainteresować się tym duchowym spadkobiercą popularnej Ultimy Online i chcecie go wypróbować, musicie wejść na oficjalną stronę tytułu, zarejestrować konto i ściągnąć klienta produkcji (ewentualnie możecie zrobić to również za pośrednictwem Steama).
Twórcy Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues cieszą się z początku nowego rozdziału w historii ich gry. Jak zdradził Richard Garriott w oficjalnym oświadczeniu (via Blue's News):
Jesteśmy podekscytowani faktem otwarcia Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues dla szerszej społeczności. Usunęliśmy niemal wszystkie ograniczenia dla darmowych graczy. Teraz mogą oni dowolnie handlować z innymi, posiadać ziemię oraz ukończyć całą historię! Oznacza to, że nie musicie już wydawać pieniędzy, by otrzymać pełne doświadczenie Shroud of the Avatar!
Rzecz jasna, możliwość swobodnej darmowej zabawy w Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues nie jest równoznaczna z faktem, że z tytułu całkowicie zniknęły mikropłatności. W sklepie gry wciąż można kupować przedmioty kosmetyczne czy paczki złotych koron.
Wraz z przejściem na model free-to-play, Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues otrzymało dużą aktualizację, nad którą twórcy pracowali od kilku miesięcy. Wprowadza ona między innymi zmiany w samym początku zabawy, co ma na celu „ulepszenie doświadczenia nowych graczy”. Cytując Starra Longa, producenta tytułu:
Oddzieliliśmy samouczki od obszarów, w których opowiadamy historię w lokacjach startowych. Tutorial odbywa się teraz na Isle of Storms, gdzie przeprowadzamy graczy przez podstawy. Muszą oni poznać i wykorzystać wszystkie swoje umiejętności, zanim wyruszą dalej.
O Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues po raz pierwszy usłyszeliśmy w 2013 roku. Wówczas na Kicstarterze wystartowała akcja, podczas której społeczność wsparła tytuł kwotą dwóch milionów dolarów. Półtora roku później produkcja studia Portalarium zadebiutowała w ramach Steam Early Access, a jej pełna wersja ujrzała światło dzienne siedem miesięcy temu. Przez ten czas gra zarobiła ponad 12 milionów dolarów. Jak to się przekłada na ogólną popularność? Według danych serwisu Steam Charts w ostatnich kilku miesiącach w tytule jednocześnie bawiło się średnio nie więcej niż 200 osób. Jak jednak zaznaczył Garriott w wywiadzie z Eurogamerem z lipca tego roku, większość korzysta z klienta poza Steamem i liczba aktywnych graczy sięga kliku tysięcy.