autor: Grzegorz Bobrek
Scivelation w trzecim kwartale 2010 roku
Topware Interactive oficjalnie zapowiedziało nową strzelaninę na silniku Unreal Engine 3. Produkcja o enigmatycznym tytule Scivelation w wykonaniu ukraińskiego studia Black Wing Foundation na rynek powinna trafić w trzecim kwartale 2010 roku.
Topware Interactive oficjalnie zapowiedziało nową strzelaninę na silniku Unreal Engine 3. Produkcja o enigmatycznym tytule Scivelation w wykonaniu ukraińskiego studia Black Wing Foundation na rynek powinna trafić w trzecim kwartale 2010 roku. Wśród platform docelowych są komputery PC oraz konsola na Xbox 360. O komplikacjach związanych z wcześniejszym projektem dewelopera – protoplaście Scivelation – pisaliśmy już ponad miesiąc temu.
Z tego co przedstawiono w oficjalnej notce i znanych już wcześniej screenach, można stwierdzić, że nie czeka nas żadna rewolucja a raczej łączenie popularnych elementów z najlepszych tytułów ostatnich lat. I tak, postać sterowana jest z perspektywy trzeciej osoby, w widoku znad prawego ramienia. Opancerzony bohater niebezpiecznie przypomina Isaaca z Dead Space, a w projekcie zamaskowanych żołnierzy wyraźnie zauważalne są wpływy z Half-Life 2.
Otoczka fabularna dla wymiany ognia czerpie garściami z poczytnej i bardzo aktualnej powieści Rok 1984 George’a Orwella. W świecie opanowanym przez totalitarny i fanatycznie religijny reżim gracze podążą śladem dwójki bohaterów w walce przeciwko okrutnemu systemowi. I w tym wypadku inwencja nie poniosła twórców, a przedstawiony zarys to często wykorzystywany schemat zarówno w grach (TimeShift) jak i filmach (V jak Vendetta). Czy Scivelation udanie połączy rozwiązania zastosowane wcześniej wielokrotnie czy będzie to jedynie marna kalka tytułów z górnej półki - przekonamy się za rok.