Ukraińcy zapowiadają Salvation
Ukraińskie studio Black Wing Foundation zaanonsowało grę zatytułowaną Salvation, trzecioosobową strzelaninę z elementami skradanki wykorzystującą silnik Source. Gra powstaje z myślą o pecetach i Xboxie 360.
Ukraińskie studio Black Wing Foundation zaanonsowało grę zatytułowaną Salvation, trzecioosobową strzelaninę z elementami skradanki wykorzystującą silnik Source. Gra powstaje z myślą o pecetach i Xboxie 360.
O ile główne założenia wydają się być niesamowicie sztampowe, o tyle przedstawiona fabuła wydaje się być dość ciekawa. Mianowicie w 2026 roku inżynieria genetyczna osiągnęła już taki poziom zaawansowania, że pozwoliła na stworzenie replik Chrystusa i Antychrysta, a tym samym nadejście fałszywego Sądu Ostatecznego, w wyniku którego obaj zostali zniszczeni. Władza przechodzi w ręce Nowego Rządu, który ogłasza się prawdziwym następcą i wykonawcą woli Boga na Ziemi. Wymyślono przemyślny system tortur pozwalający na pełną kontrolę jakiejkolwiek opozycji. Zwykłych ludzi pozbawiono możliwości nauki, wprowadzono wirtualne systemy Piekła i Nieba, do których podłączono bezpośrednio wszystkich więźniów. Ludzkość zmuszona jest kierować się zasadami surowego kodeksu postępowania, osoby stanowiące dobry materiał genetyczny mają prawo pracować jako policjanci, żołnierze czy naukowcy. Resztę społeczeństwa traktuje się niemal jako podludzi. Ci, którym najlepiej udało się przysłużyć Rządowi stają się m.in. członkami tzw. jednostek Aniołów, będąc w zasadzie maszynami do zabijania eliminującymi wszelką opozycję.
Jednakże w tym mrocznym świecie nie wszyscy złożyli broń. Istnieją wciąż bojownicy, którzy aby przetrwać trudy walki faszerują swoje ciała cybernetycznymi implantami. Wojna trwa nieprzerwanie od dwudziestu lat, kiedy Rebelianci muszą zająć się ewakuacją doktor Narumi Amano, która zażyła eksperymentalną substancję o nazwie Omega. Początkowo miała ona być stosowana jako lekarstwo, lecz w wyniku nacisków rządowych stała się silnym mutagenem, czyniącym z człowieka tzw. Broń Ostateczną.
Autorzy zapewniają, że przedstawiony w Salvation świat obfitował będzie w wiele detali i znakomity klimat. Podatne na zniszczenia środowisko, elementy RPG takie jak ulepszanie broni, kupowanie dodatkowych gadgetów, wszczepianie prowadzonej przez siebie postaci implantów. W grze znajdzie się około dwudziestu bossów do pokonania, każdy z własną historią i innymi umiejętnościami.
Premiera gry planowana jest na drugi kwartał 2009 roku. Więcej na temat Salvation znajdziecie w serwisie Worthplaying lub już wkrótce w naszej Encyklopedii.