autor: Łukasz Szliselman
Scenarzystka Uncharted dołącza do zespołu tworzącego sandboksowe Gwiezdne Wojny
Dyrektorem kreatywnym nadchodzącego sandboksa opartego na marce Star Wars została Amy Hennig, scenarzystka serii Uncharted. Pani Hennig dołączyła do studia Visceral Games m.in. dlatego, że sama jest fanką Gwiezdnych Wojen.
Po odejściu ze studia Naughty Dog, Amy Hennig nie pozostała długo bez pracy. Scenarzystka serii Uncharted dołączyła do studia Visceral Games, zespołu pracującego nad sandboksem w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Pani Hennig, jako osoba z dużym doświadczeniem w branży gier wideo, z miejsca objęła stanowisko dyrektora kreatywnego nadchodzącej produkcji. Steve Papoutsis, wiceprezes Visceral Games, napisał z tej okazji bardzo entuzjastycznego newsa, zamieszczonego na oficjalnej stronie firmy Electronic Arts, w którym wychwala zdolności i odpowiedzialne podejście koleżanki do procesu twórczego. Dodał również, że Amy dołączyła do zespołu głównie dlatego, że sama jest wielką fanką Gwiezdnych Wojen.
Na razie nie wiadomo zbyt wiele na temat wspomnianej produkcji, poza tym, że ma ona być grą akcji z otwartym światem. Mimo niedoboru informacji, cieszy fakt, że Elektronicy nie szczędzą funduszy na zatrudnienie zdolnych deweloperów do pracy nad tym obiecującym tytułem. Przypomnijmy, że Amy Hennig została wyróżniona za scenariusz do cyklu Uncharted przez amerykańskie stowarzyszenie Writers Guild of America Video Game Writing Awards. Podobnie jak to się odbywa w wypadku najnowszych odsłon Assassin’s Creed, nad nowymi Star Warsami pracować ma kilka zespołów jednocześnie – jednym z nich ma być właśnie Visceral Games, twórcy serii Dead Space. Czekamy na pierwsze konkrety!
Firma Electronic Arts to obecnie jedyny wydawca, który posiada prawo do tworzenia i dystrybucji gier wideo opartych na marce Star Wars. O fakcie tym dowiedzieliśmy się w listopadzie 2013 roku, kiedy to EA podpisało z wytwórnią Disney 10-letnią umowę o wyłączności. Oprócz wspomnianego w newsie sandboksa, aktualnie trwają prace nad sieciową strzelaniną Star Wars: Battlefront. Powstaje ona w studiu DICE, słynącym głównie z serii militarnych FPS-sów Battlefield.