Saints Row IV – w ciągu pierwszego tygodnia sprzedano ponad milion kopii gry
Firma Deep Silver ujawniła wyniki sprzedaży Saints Row IV. Okazuje się, że w ciągu tygodnia od premiery produkcji w ręce graczy trafił ponad milion egzemplarzy gry. Produkcja doczekała się również dwóch niewielkich dodatków DLC.
Firma Deep Silver pochwaliła się sukcesem odniesionym przez wydawany przez siebie tytuł, Saints Row IV. Okazuje się, że absurdalny humor tej sandboksowej gry akcji TPP przypadł graczom do gustu tak bardzo, iż w ciągu zaledwie tygodnia od jej premiery z półek (zarówno prawdziwych, sklepowych, jak i wirtualnych w dystrybucji cyfrowej) zniknął ponad milion egzemplarzy produkcji. W przypadku wersji pecetowej przez pierwszych siedem dni sprzedano trzy razy więcej kopii Saints Row IV, niż miało to miejsce w analogicznym okresie z poprzednią odsłoną, Saints Row: The Third.
”Niezmiernie cieszy nas przyjęcie Saints Row IV” – powiedział Klemens Kundratitz, dyrektor generalny spółki-matki Koch Media – „i odniesiony przez nią sukces, zarówno wśród recenzentów, jak i klientów. Nie ma drugiego tak kreatywnego zespołu w branży gier jak Volition i jesteśmy szczęśliwi, że stanowi on część rodziny Deep Silver.”
Również strona społeczności skupionej wokół omawianej gry odnotowała w ciągu tygodnia od premiery około miliona nowych rejestracji – łączna liczba użytkowników wynosi teraz 1,3 miliona. Co więcej, od 6 sierpnia, kiedy to ukazał się Inauguration Station (niezależny kreator postaci, które można importować do Saints Row IV), tytuł wzbogacił się o ponad 800 tysięcy modeli do pobrania, stworzonych przez samych graczy.
Lecz to nie koniec nowości w temacie omawianej gry. Wczoraj wypuszczono również dwa niewielkie dodatki DLC: Presidential Pack oraz Grass Roots. Oba kosztują 2,99 euro (ok. 13 zł).
Pierwszy z nich stanowi zestaw nowych strojów, masek i peruk dla naszej postaci. Nawiązują one do wizerunków najsławniejszych prezydentów w dziejach Stanów Zjednoczonych. Z kolei Grass Roots to pakiet, który wzbogaca grę o elementy odnoszące się do wiejskich terenów Ameryki – mamy tu zarówno ubrania, jak i niedostępne wcześniej trzy modele broni (dubeltówkę, karabin szturmowy i Plunger Launcher) oraz nowy pojazd, klasyczną ciężarówkę.
Saints Row IV zadebiutował na świecie 20 sierpnia i od razu zdobył dużą popularność. Wystarczy spojrzeć choćby na ostatnie wyniki sprzedaży gier na Wyspach. Dzieło studia Volition z miejsca wskoczyło tam na sam szczyt rankingu. Tytuł do gustu przypadł też krytyce – jego średnia ocen w serwisie Metacritic waha się od 77 punktów w przypadku wersji na PlayStation 3 do 86 punktów dla edycji pecetowej. Również u nas Święci zgarnęli bardzo przyzwoitą notę w wysokości 8 punktów (na 10 możliwych do zdobycia). O tym, co w Saints Row IV jest dobre, a co trochę mniej, przeczytacie w recenzji Amadeusza Cyganka. Z kolei tych z Was, którzy poważnie rozważają zakup gry, zapraszamy do naszej porównywarki cenowej – wybierzecie dzięki niej najkorzystniejszą ofertę.