Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 grudnia 2023, 17:42

Rząd promuje Polski Atom wśród młodszych graczy, posłużył do tego Minecraft

Działająca elektrownia jądrowa w grze Minecraft to projekt dwóch youtuberów powstały z inicjatywy Ministerstwa Klimatu i Środowiska, który ma pomóc dotrzeć do najmłodszych z programem Polski Atom.

Źródło fot. Dealereq / Żelazny / Mojang.
i

Minecraft to ogromna gra pod wieloma względami, która zyskała uznanie nie tylko za walory rozrywkowe. Również polski rząd wykorzystał dzieło studia Mojang, ostatnio do promowania energii jądrowej w ramach programu Polski Atom.

Projekt, o którym mowa, to dzieło dwóch graczy: Karola „Dealereqa” Kutermankiewicza oraz Mikołaja „Żelaznego” Cieślaka. Obaj youtuberzy zbudowali w grze działającą elektrownię jądrową, biorąc udział w inicjatywie organizowanej przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Za pomysł i realizację odpowiadają też grupy Lifetube oraz Defence24.

Konstrukcję zaprezentowano na filmikach udostępnionych przez obu youtuberów, była ona też tematem niedawnego podcastu dziennikarza Jakub Wiecha (redaktora naczelnego portalu Energetyka24).

Jak łatwo zgadnąć, projekt ma na celu dotarcie z przekazem edukacyjnym do nowych odbiorców wśród młodszych fanów gier. W tym przypadku youtuberzy wiernie odtworzyli wygląd i funkcjonowanie elektrowni jądrowej (via Lifetube):

Zabawa jest jedną z najbardziej skutecznych form nauki. Celem tego projektu było dotrzeć z edukacyjnym przekazem do młodego pokolenia w przyjemny i ciekawy sposób. Dziś czytając komentarza i opinie pod opublikowanymi filmami Dealereqa i Żelaznego możemy śmiało stwierdzić, że cel został osiągnięty. To bardzo udana kampania – powiedział Paweł Kupisz, dyrektor Grupy Defence24 ds. sprzedaży i rozwoju biznesu (zachowano oryginalną pisownię).

Przypomnijmy, że od tego roku szkolnego uczniowie od czwartej klasy szkoły podstawowej mogą za darmo odebrać edukacyjne wydanie Minecrafta, aczkolwiek będzie ono aktywne tylko do 6 maja 2024 roku.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej