Ruszył Kickstarter Nexus 2: The Gods Awaken, czyli kontynuacji słynnej kosmicznej strategii z 2004 r.
Mamy dobre wieści dla fanów kosmicznej strategii Nexus: The Jupiter Incident. Na serwisie Kickstarter wystartowała zbiórka, której celem jest sfinansowanie produkcji drugiej części tej gry.
- 20$ - cyfrowa wersja gry w dniu jej premiery
- 55$ - pudełkowa wersja gry w dniu jej premiery
- 100$ - edycja kolekcjonerska z m.in. t-shirtem i mapą
- 10000$ – specjalna wersja gry, w której to gracz jest głównym bohaterem
Wydana osiem lat temu kosmiczna gra taktyczna Nexus: The Jupiter Incident stała się pozycją kultową i do dzisiaj cieszy się sporym gronem fanów. Niestety, do tej pory nie doczekaliśmy się kontynuacji, ani jakiegokolwiek godnego uwagi spadkobiercy tego klasyka. Do niedawna nic nie wskazywało na to, aby w przyszłości miało to ulec zmianie. W tym roku rozpoczęła się jednak na dobre kickstaterowa rewolucja i autorzy Nexusa uznali, że serwis ten stanowić będzie świetną metodę pozyskania środków na stworzenie oficjalnej kontynuacji.
Nexus 2: The Gods Awaken oparty ma być na tych samych fundamentach co pierwowzór. Wciąż będzie to więc kosmiczna gra wojenna, w której nie znajdziemy żadnej budowy bazy, a zamiast tego otrzymamy oferujące masę taktycznej głębi gwiezdne bitwy. Autorzy proszą o 650 tysięcy dolarów, a zbiórka dobiegnie końca 28 października.
Fabuła rozpocznie się 25 lat po wydarzeniach z The Jupiter Incident. Przez ten czas w kontrolowanych przez ludzkość systemach zapanował pokój. Dawny konflikt nie pozostał jednak bez konsekwencji i coraz częściej rodzą się dzieci potrafiące wpływać na rzeczywistość mocą swojego umysłu. Ludzie z takimi zdolnościami są niezwykle cenni i korporacje chcą przejąć nad nimi kontrolę. Jednocześnie do układu słonecznego powróciły siły Mechanoidów, które atakują każdy statek, który ma na pokładzie osoby z mocami psi. Znany z poprzedniej części Marcus Cromwell będzie musiał zakończyć emeryturę i ponownie zasiąść na fotelu admirała.
W Nexus 2: The Gods Awaken gracze będą mogli wprowadzić do załogi statków postacie ze zdolnościami psi i każda z nich posiadać ma unikalną moc. Jako przykłady podano Micro Jump, pozwalający na teleportacje statku na krótkie dystanse oraz Psychic Clone, który tworzy iluzję w postaci kopii konkretnej jednostki.
Ulepszony silnik gry umożliwi też tworzenie statków z oddzielnych modułów, co pozwoli na znacznie większą swobodę w modyfikowaniu jednostek. Ponadto, dzięki temu, w trakcie bitew zniszczeniu będą mogły ulec konkretne moduły i części. Autorzy obiecują również wprowadzenie gigantycznych statków i stacji kosmicznych, które rozmiarami przyćmią wszystko, co widzieliśmy w poprzedniej odsłonie. Dodatkową atrakcją będzie również pojawienie się kilku nowych obcych ras.
Warto na koniec dodać, że twórcy już w zeszłym roku próbowali zebrać pieniądze na produkcję gry za pomocą usługi GamePlant. Były to jednak czasy, w których serwisu pokroju Kickstartera nie cieszyły się zbytnią popularnością. Teraz uległo to zmianie, więc mamy nadzieję, że drugie podejście zakończy się dla autorów sukcesem.