autor: Piotr Bicki
Nordic Games właścicielem praw do marki Nexus; będzie druga część serii
Wydany 11 lat temu Nexus: The Jupiter Incident nareszcie doczeka się kontynuacji. Firma Nordic Games ujawniła, że przejęła prawa do tej kosmicznej strategii i wkrótce zamierza rozpocząć prace nad jej drugą częścią.
Nexus: The Jupiter Incident ujrzało światło dzienne w 2004 roku, ale mimo próśb i oczekiwań fanów, produkcja nie doczekała się kontynuacji. Co nie oznacza, że nie było szans na jej powstanie – kilka lat temu zapowiedziano drugą część serii o podtytule The Gods Awaken. Projekt miał zostać sfinansowany przez internautów, ale dwukrotne próby zebrania funduszy (najpierw za pośrednictwem serwisu GamesPlant, a później Kickstartera) zakończyły się niepowodzeniem i ostatecznie prace nad grą wstrzymano. Teraz jednak temat ewentualnego sequela znowu powrócił, a to za sprawą firmy Nordic Games, która poinformowała, że zdobyła prawa do cyklu. Na mocy podpisanej umowy z HD Publishing (dotychczasowym właścicielem Nexusa), austriacki wydawca wszedł w posiadanie marki.
I oczywiście zamierza zrobić z niej użytek. W przesłanym do mediów oświadczeniu Reinhard Pollice, dyrektor odpowiedzialny w Nordic Games za rozwój produktów i strategii biznesowej, zdradził, że prace nad kontynuacją Nexus: The Jupiter Incident powinny rozpocząć się w niedalekiej przyszłości. Konkretne szczegóły nie są jednak na razie znane – nie wiadomo więc, czy firma zdecyduje się wykorzystać materiały i projekty, które mogły powstać na potrzeby anulowanego The Gods Awaken.
Nexus: The Jupiter Incident to wydana w 2004 roku tylko na PC kosmiczna strategia czasu rzeczywistego. Akcja gry osadzona została pod koniec XXII wieku, kiedy to kolonizacja Układu Słonecznego została zmonopolizowana przez kilka dużych korporacji, które jednak utrzymywały kruchy pokój. Równowaga została jednak zachwiana wraz z dokonanym odkryciem, które może dać technologiczną przewagę jednej z firm.
Kampania fabularna podzielona została na 6 epizodów i 26 misji o zróżnicowanym charakterze. Gracz mógł toczyć kosmiczne batalie w czasie rzeczywistym, kontrolując jednocześnie maksymalnie 10 kosmicznych statków. Do tego dochodziło ponad 350 planet, księżyców i innych ciał niebieskich do odkrycia, a także sześć różnych ras (każda z własną taktyką i charakterystyczną dla siebie armią), a także 50 postaci spotykanych w czasie zabawy.