Rozwój Second Life trwa w najlepsze - tym razem w kierunku open source
Firma Linden Lab, producent MMO pod tytułem Second Life, ogłosiła w trakcie trwających targów CES w Las Vegas, że zdecydowała się na upublicznienie kodu źródłowego aplikacji Viewer (oprogramowanie klienckie), za pomocą której można kontrolować wymienioną wyżej grę i dokonywać zmian w jej funkcjonowaniu.
Firma Linden Lab, producent MMO pod tytułem Second Life, ogłosiła w trakcie trwających targów CES w Las Vegas, że zdecydowała się na upublicznienie kodu źródłowego aplikacji Viewer (oprogramowanie klienckie), za pomocą której można kontrolować swoje poczynania w grze.
W oświadczeniu wystosowanym przez Linden Lab czytamy, że ruch ten „jest kolejną decyzją, mającą na celu stworzenie z Second Life otwartej i elastycznej platformy developerskiej”. Jednocześnie firma zapewnia, że w dalszym ciągu będzie wspierać program poprzez zmiany w kodzie oraz działania, których celem będzie usprawnienie Second Life. Dodaje również, że wszelka ingerencja w kod ze strony niezależnych osób będzie poddawana ciągłej kontroli (co ma oczywiście związek ze spełnieniem standardów jakościowych, a także tych dotyczących stabilności oraz bezpieczeństwa).
Philip Rosedale, założyciel oraz prezes Linden Lab, stwierdził, że firma odpowiedzialna jest za to, by Second Life rosło w siłę tak szybko, jak jest to tylko możliwe. Dodał także, że umożliwienie użytkownikom oraz osobom zainteresowanym produkcją gier ingerencji w kształt programu pozwoli wpłynąć w sposób znaczny na jego jakość oraz zróżnicowanie.
Więcej informacji na temat inicjatywy znajdziecie na oficjalnej stronie Second Life.