Rise of the Tomb Raider bez trybu sieciowego
Użytkownik AGP z serwisu Twitter opublikował fragment tekstu poświęconego grze Rise of the Tomb Raider z czasopisma The Official Xbox Magazine. Wynika z niego, że w kolejnej odsłonie przygód Lary zabraknie trybu gry wieloosobowej.
Serwis Cinema Blend poinformował o wpisie użytkownika AllGamesBeta z serwisu Twitter, zawierającym skan z nadchodzącego numeru czasopisma The Official Xbox Magazine. Wydaje się on przedstawiać fragment tekstu dotyczącego kontynuacji rebootu kultowej serii Tomb Raider – Rise of the Tomb Raider – i nie pozostawia wątpliwości: w sequelu nie uświadczymy trybu multiplayer.
Jak na razie nie znamy przyczyny zrezygnowania z możliwości gry z innymi graczami. W ujawnionym fragmencie mowa jest jedynie o tym, że w związku z wycięciem trybu multiplayer twórcy będą musieli dołożyć wszelkich starań, by kampania dla jednego gracza była „tak interesująca, jak to tylko możliwe”. Trudno się jednak oprzeć wrażeniu, że podjęcie tej decyzji wiązało się z niezbyt ciepłym przyjęciem trybu sieciowego w grze Tomb Raider z 2013 roku. Ten bowiem, stworzony przez studio Eidos Montreal, zgodnie krytykowano zarówno za problemy techniczne, jak i ogólnie nie najlepsze wykonanie, przez które gra z innymi graczami pozbawiona była charakterystycznego klimatu serii (brak zagadek, fabuły i ogólna nijakość w stosunku do kampanii).
Rise of the Tomb Raider to kontynuacja odnowionego i ciepło przyjętego Tomb Raider z 2013 roku. W grze zrezygnowano z wielu kultowych, lecz nierealistycznych składowych serii, co uczyniło z niej produkcję nieco poważniejszą i zdecydowanie mniej przyjemną dla głównej bohaterki, Lary Croft. W kontynuacji celem młodej pani archeolog będzie odnalezienie starożytnego miasta Kiteż, według podań ukrytego gdzieś na Syberii i kryjącego tajemnice nieśmiertelności. Na drodze Lary, oprócz dzikich zwierząt i sił natury, stanie tajemnicza organizacja Trinity, a w ciężkich bojach bohaterkę wesprze znany z poprzedniej odsłony Jonah Maiva. Produkcja zadebiutuje w Europie 13 listopada na konsolach Xbox One i Xbox 360, później na PlayStation 3 i PlayStation 4 (koniec 2015 roku), a na samym końcu na PC (wiosna 2016).