Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 września 2015, 09:36

Rise of the Tomb Raider bez trybu sieciowego

Użytkownik AGP z serwisu Twitter opublikował fragment tekstu poświęconego grze Rise of the Tomb Raider z czasopisma The Official Xbox Magazine. Wynika z niego, że w kolejnej odsłonie przygód Lary zabraknie trybu gry wieloosobowej.

W kolejnym Tomb Raiderze zmierzymy się tylko ze sztuczną inteligencją. - Rise of the Tomb Raider bez trybu sieciowego - wiadomość - 2015-09-07
W kolejnym Tomb Raiderze zmierzymy się tylko ze sztuczną inteligencją.

Serwis Cinema Blend poinformował o wpisie użytkownika AllGamesBeta z serwisu Twitter, zawierającym skan z nadchodzącego numeru czasopisma The Official Xbox Magazine. Wydaje się on przedstawiać fragment tekstu dotyczącego kontynuacji rebootu kultowej serii Tomb RaiderRise of the Tomb Raider – i nie pozostawia wątpliwości: w sequelu nie uświadczymy trybu multiplayer.

Jak na razie nie znamy przyczyny zrezygnowania z możliwości gry z innymi graczami. W ujawnionym fragmencie mowa jest jedynie o tym, że w związku z wycięciem trybu multiplayer twórcy będą musieli dołożyć wszelkich starań, by kampania dla jednego gracza była „tak interesująca, jak to tylko możliwe”. Trudno się jednak oprzeć wrażeniu, że podjęcie tej decyzji wiązało się z niezbyt ciepłym przyjęciem trybu sieciowego w grze Tomb Raider z 2013 roku. Ten bowiem, stworzony przez studio Eidos Montreal, zgodnie krytykowano zarówno za problemy techniczne, jak i ogólnie nie najlepsze wykonanie, przez które gra z innymi graczami pozbawiona była charakterystycznego klimatu serii (brak zagadek, fabuły i ogólna nijakość w stosunku do kampanii).

Źródło: AGB (Twitter) - Rise of the Tomb Raider bez trybu sieciowego - wiadomość - 2015-09-07
Źródło: AGB (Twitter)

Rise of the Tomb Raider to kontynuacja odnowionego i ciepło przyjętego Tomb Raider z 2013 roku. W grze zrezygnowano z wielu kultowych, lecz nierealistycznych składowych serii, co uczyniło z niej produkcję nieco poważniejszą i zdecydowanie mniej przyjemną dla głównej bohaterki, Lary Croft. W kontynuacji celem młodej pani archeolog będzie odnalezienie starożytnego miasta Kiteż, według podań ukrytego gdzieś na Syberii i kryjącego tajemnice nieśmiertelności. Na drodze Lary, oprócz dzikich zwierząt i sił natury, stanie tajemnicza organizacja Trinity, a w ciężkich bojach bohaterkę wesprze znany z poprzedniej odsłony Jonah Maiva. Produkcja zadebiutuje w Europie 13 listopada na konsolach Xbox One i Xbox 360, później na PlayStation 3 i PlayStation 4 (koniec 2015 roku), a na samym końcu na PC (wiosna 2016).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej