Rekordowa sprzedaż dodatków DLC do gier z serii Call of Duty
Firma Activision ujawniła liczbę sprzedanych egzemplarzy dodatków DLC do kolejnych odsłon bestsellerowego cyklu strzelanin FPP Call of Duty. Okazuje się, że rozszerzenia mimo wygórowanej ceny znalazły w sumie 20 milionów nabywców.
Firma Activision ujawniła liczbę sprzedanych egzemplarzy dodatków DLC do kolejnych odsłon bestsellerowego cyklu strzelanin o nazwie Call of Duty. Okazuje się, że rozszerzenia mimo wygórowanej ceny znalazły w sumie 20 milionów nabywców.
Ujęcie z dodatku Resurgence Pack do Call of Duty: Modern Warfare 2.
Wydawca marki Call of Duty nie podał niestety szczegółowych danych, na podstawie których moglibyśmy wywnioskować, która z odsłon serii przyniosła firmie pod tym względem największe przychody. Możemy się jednak spodziewać, że na czele znalazły się: World at War od studia Treyarch (sprzedano tu ponad 8,5 miliona egzemplarzy DLC) oraz Modern Warfare 2 autorstwa Infinity Ward. To właśnie dodatki do tych gier wzbudzały najwięcej kontrowersji, bijąc jednocześnie rekordy serwisów dystrybucji cyfrowej.
Ciężko również wyliczyć, ile Activision zarobiło na sprzedaży dodatków. Wynika to przede wszystkim z faktu, że ceny poszczególnych dodatków nie zawsze były ustalane na takim samym poziomie. Często również rozszerzenia były oferowane w ramach różnych promocji. Zakładając, że gracze kupowali DLC za średnio 10 euro (ostatnie z nich ciągle można kupić za około 14 euro, a najstarsze za około 5 euro), otrzymalibyśmy kwotę na poziomie 200 milionów euro. Możemy się jednak spodziewać, że w rzeczywistości osiągnięty rezultat jest zapewne bliższy 150 milionom euro.
Pierwszą odsłoną serii Call of Duty, której nabywcy otrzymali możliwość zaopatrzenia się w dodatki DLC była konsolowa „trójka”. Proceder kontynuowano z powodzeniem w przypadku Call of Duty 4: Modern Warfare i Call of Duty: World at War. Kolejnym posunięciem firmy Activision okazało się podniesienie ceny rozszerzeń do 14 - 15 euro w przypadku Call of Duty: Modern Warfare 2, co nie spotkało się z ciepłym przyjęciem ze strony graczy, szczególnie tych przeciwnych dodatkom DLC. Ich narzekania nie przyniosły jednak większych efektów – płatne dodatki na stałe weszły do naszej świadomości, stając się integralną częścią każdej większej produkcji.
Marka Call of Duty znalazła do tej pory na całym świecie około 65 - 75 milionów nabywców (są to jednak rachunki nieoficjalne bazujące na doniesieniach prasowych, a także danych serwisu VGChartz.com). Tylko ostatniej odsłonie udało się niedawno przekroczyć granicę 20 milionów sprzedanych egzemplarzy.