Reactive Drop, Warsword Conquest, The Long War, The Italian Wars i inne, czyli najlepsze modyfikacje (czerwiec 2014)
W najnowszym przeglądzie modów omawiamy projekty do takich gier, jak Alien Swarm, Half-Life 2: Episode Two, Mount & Blade: Warband, The Dark Mod, Gothic II, XCOM: Enemy Unknown czy Portal 2. Przyjrzeliśmy się także najlepszym fanowskim przygodom do RPG-a Legend of Grimrock.
Witajcie w kolejnej odsłonie naszego cyklu omawiającego najciekawsze mody wypuszczone w ostatnich tygodniach.
Gry akcji
Reactive Drop do Alien Swarm
Zaczynamy od Reactive Drop, czyli modyfikacji do gry Alien Swarm, która rozbudowuje aspekt wieloosobowy. Wprowadzono wsparcie dla ośmiu graczy w trybie kooperacyjnym, oraz dodano tryb rywalizacjami z innymi graczami. Ponadto mod zawiera spory zestaw nowych map opracowanych przez społeczność oraz umożliwia samotną rozgrywkę na wszystkich poziomach.
The Masked Prisoner do Half-Life 2: Episode Two
Kolejną godną uwagi pozycją jest The Masked Prisoner, czyli modyfikacja do Half-Life 2: Episode Two, oferująca mini-kampanię dla pojedynczego gracza, osadzoną w tym samym uniwersum co podstawowa wersja gry. Akcja toczy się w więzieniu zarządzanym przez siły Kombinatu i zlokalizowanym na obrzeżach City 17. Trafiają tam członkowie ruchu oporu, w tym główny bohater, ale oczywiście nie zamierza on spędzić w tym miejscu reszty życia, więc podejmuje próbę ucieczki.
Wsparcie dla współczesnych monitorów dla Return to Castle Wolfenstein
Widescreen Update to fanowska łatka do Return To Castle Wolfenstein. Jej zadanie jest proste - umożliwia ona granie w wysokich rozdzielczościach szerokooekranowych, przez co gra prezentuje się atrakcyjnie na współczesnych monitorach.
Capoletti Family Legacy do Mafia: The City of Lost Heaven
Ukazała się także wczesna i niekompletna wersja moda Capoletti Family Legacy do gry Mafia: The City of Lost Heaven. Projekt oferuje nową mini kampanię, której akcja obraca się wokół tytułowej rodziny mafijnej. Opowieść zaczyna się po wydarzeniach z podstawowej wersji gry. W ich wyniku zdziesiątkowane zostały organizacje Morello i Salieri, tym samym pozbawiając półświatek miasta jakiegokolwiek przywództwa. Widząc wyśmienita okazję do poszerzenia stref swoich wpływów, sześć rodzin rozpoczyna wojnę o przejęcie kontroli w metropolii. Kampania jest całkiem obszerna i część misji rozgrywa się poza Lost Heaven, pozwalając odwiedzić fragmenty innych miast, w tym Nowego Jorku. Głównym celem jest zamordowanie wszystkich Donów pięciu konkurencyjnych rodzin, a zabawę wydłużają misje poboczne odtwarzające codzienne życie gangsterów, takie jak np. zbieranie haraczu.
Capoletti Family Legacy wciąż jest jeszcze mocno niekompletne, ale już teraz projekt potrafi zapewnić sporo dobrej zabawy.
Demo Hexen Redux
Z kolei Hexen Redux to fanowska przeróbka pierwszej części cyklu Hexen, która nie wprowadza nowych poziomów i zamiast tego modyfikuje te już istniejące. Zwiększone zostały ich rozmiary oraz poziom trudności. Przybyło również przeciwników, zagadek i sekretów. Twórca dodał także nowe uzbrojenie i potwory, w tym kilku potężnych bossów. Wszystko to odświeża oryginalną kampanię i sprawia, że ponowne jej przechodzenie nie nudzi.
Projekt wykorzystuje program GZDoom do uruchomienia. Posłużenie się tą aplikacją zapewnia wsparcie dla współczesnych systemów operacyjnych, lepsze sterowanie oraz ładniejszą grafikę. Natomiast niepotrzebne jest posiadanie samego Hexena. Udostępniona obecnie wersja jest jedynie demem i w pełni ukończona jest w niej jednie sekcja Winnowing Hall.
Misje do The Dark Mod
Ostatnio bardzo aktywni byli także fani darmowej skradanki The Dark Mod. Z nowych misji najbardziej godne uwagi są:
- The Gatehouse - cielamy się w młodego mężczyznę imieniem Matthias, który w przeciwieństwie do bohaterów większości modów do tej gry wcale nie jest złodziejem i zamiast tego jest uczniem w Zakonie Budowniczym. Ostatni rok spędził na pielgrzymce i teraz wreszcie powraca do siedziby organizacji. Na miejscu spotka go jednak niemała niespodzianka.
- Siege Shop - ta przygoda nie zawraca sobie głowy skomplikowaną fabułą, ale nadrabia to jakością wykonania poziomów. Otrzymujemy zlecenie zakradnięcia się do niewielkiej fortecy i wykradzenia stamtąd pilnie strzeżonych planów nowych typów maszyn oblężniczych.
- Inn Business – w tej misji zostajemy zatrudnieni przez właściciela gospody w celu zrujnowania reputacji jego największego konkurenta. Rywal posiada lepszą lokalizację, wsparcie lokalnej szlachty oraz polityczne koneksje. Nasz pracodawca chce więc „wyrównać” szanse poprzez wyrobienie temu lokalowi opinii miejsca, w którym przedmioty będące własnością gości mają tendencję do ginięcia bez śladu.
- William Steele 2: Home again – pozwala na wcielenie tytułowego złodzieja, który powraca do rodzimego miasta Bridgeport. Na miejscy odkrywa, że pod jego nieobecność popełniono potworną zbrodnię i będzie musiał odnaleźć sprawcę oraz odkryć kierujące nim motywy.
- William Steele 3: Cleighmoor – to trzecia przygoda z tytułowym złodziejem. Tym razem musi on zakraść się do ponurej twierdzy, słynącej w całym mieście jako miejsce przerażających tortur. Według zdobytych przez Steele’a informacji, zarządzający więzieniem Naczelnik Fielder jest w posiadaniu dowodów wskazujących winnych śmierci rodziców bohatera.
Gry RPG
Warsword Conquest do Mount & Blade: Warband
Olbrzymie wrażenie robi modyfikacja Warsword Conquest do Mount & Blade: Warband, ktra przenosi akcję gry w uniwersum świata Warhammera. Jest to tzw. to totalna konwersja, co oznacza, że przerobiono praktycznie każdy element gry. Poczynając od mapy, poprzez jednostki, modele, tekstury, uzbrojenie, a na mechanizmach rozgrywki kończąc. Całość przeznaczona jest wyłącznie do zabawy w trybie dla pojedynczego gracza.
Mod oferuje trzynaście frakcji, w tym m.in. Imperium, Piratów, Orki, Gobliny, Mroczne i Wysokie Elfy oraz Skavenów. Każda z nich posiada własne armie, uzbrojenie, pancerze oraz zwierzęta wykorzystywane jako wierzchowce. Na olbrzymiej mapie możemy znaleźć dziesiątki miast, zamków i wiosek, a otwarte tereny terroryzują bandy potworów i bandytów. Nie zabrakło także nowych sojuszników. Wszystko to robi olbrzymie wrażenie i zabawa w Starym Świecie zapewnia masę emocji.
The Red Wars, Calradia 1923 do Mount & Blade: Warband
The Red Wars, Calradia 1923 to kolejna modyfikacja Mount & Blade: Warband. Oparto ją na intrygującym pomyśle przeniesienia fantastycznej krainy Calradia kilka stuleci w przyszłość, w czasy rewolucji przemysłowej, stanowiące ponure odbicie ziemskiej sytuacji z tej ery. Chanat Khergit i Carat po rewolucji ludowej przeobraziły się w państwa komunistyczne, imperium Swadii rządzi chory psychicznie monarcha, a Rhodoks skręciło w stronę faszyzmu.
Twórcy zmienili mapę i podmienili większość modeli oraz tekstur. Wprowadzono także nowe uzbrojenie i maszyny wojenne, dzięki czemu przebieg bitew uległ dużym zmianom. Wszystko to zostało świetnie dopracowane i zapewnia masę dobrej zabawy.
Calradia Reimagined do Mount & Blade: Warband
Ostatnią modyfikacją Mount & Blade: Warband, którą chcemy Wam polecić jest Calradia Reimagined. Projekt przerabia tytułową krainę, kompletnie zmieniając układ sił między poszczególnymi frakcjami oraz wygląd mapy. Niektóre narody zostały usunięte, inne mocno zmodyfikowane. Dodano także nowe kraje, elementy graficzne oraz mechanizmy rozgrywki.
Wszystko w sumie sprawia, że Calradia odzyskuje wrażenie świeżości i eksplorowanie jej lądów staje się nowym doświadczeniem.
Gothic II - Enhanced Edition
Finalnej wersji doczekał się mod Gothic II - Enhanced Edition do Gothic II - The Night of the Raven. Zgodnie z tytułem celem projektu jest dostarczenie czegoś w rodzaju nieoficjalnej Edycji Rozszerzonej, co oznacza że zamiast wprowadzania dramatycznych rewolucji skoncentrowano się na wielu mniejszych zmianach, które razem ulepszają grę oraz czyni ją ciekawszą i trudniejszą. Mod wprowadza mocno przerobione systemy uzbrojenia i kowalstwa, oferujące masę niedostępnych wcześniej przedmiotów. Dodaje również sporo nowych misji, postaci niezależnych i potworów.
Poprawiono także grafikę dodając lepsze tekstury oraz ulepszono sztuczną inteligencję. Ponadto usunięto sporo błędów pozostawionych przez oryginalnych deweloperów. Wszystko to nadaje grze lekkiego powiewu świeżości i świetnie sprawdza się zwłaszcza podczas ponownego przechodzenia kampanii.
The Gorgonizer 2014 do Titan Quest: Immortal Throne
Sympatyczną ciekawostką jest mod The Gorgonizer 2014 do zręcznościowego RPG-a Titan Quest: Immortal Throne. Pozwala on zagrać potworem znanym jako gorgon, zarówno w męskiej, jak i żeńskim formie. Postać ta posiada własny model i animacje oraz unikalne umiejętności. Autor przygotował siedem możliwych skórek, pozmieniał uzbrojenie i pancerze, tak aby pasowały do tych monstrów i przerobił część misji. Wszystko to zapewnia świeże wrażenia podczas zabawy i daje sporo frajdy.
Gry strategiczne
The Long War do XCOM: Enemy Unknown
The Long War to chyba najlepsza modyfikacja, jaka do tej pory ukazała się do turowej strategii XCOM: Enemy Unknown. To olbrzymi projekt wprowadzający kilkaset istotnych zmian. Jego głównym zadaniem jest kilkukrotne wydłużenie kampanii, przez co przed osiągnięciem zwycięstwa musimy wykonać znacznie więcej misji. Przerobiono system rozwoju jednostek, dzieląc zarówno żołnierzy jak i agentów MEC na osiem klas. Pojawiły się nowe technologie, umiejętności oraz zdolności psioniczne. Rozbudowano także moduł przechwytywania statków obcych oraz tryb strategiczny, w którym kosmici mogą teraz samodzielnie gromadzić surowce i prowadzić badania, a naszym zadaniem jest im w tym przeszkadzać. Ponadto mocno podbito poziom trudności.
Divide et Impera do Total War: Rome II
Z kolei Divide et Impera to modyfikacja do gry Total War: Rome II, która przerabia zbalansowanie rozgrywki i statystyki jednostek, tak aby całość była trudniejsza i jednocześnie lepiej oddawała prawdę historyczną. Zmiany objęły zarówno bitwy, jak i tryb strategiczny. Poprawiono rozmiary armii, a formacje zachowują się tak jak w rzeczywistości. Wprowadzono także głębokie modyfikacje w systemach morale i zmęczenia oraz usunięto wszystkie zdolności specjalne.
Na mapie strategicznej zwiększono liczbę tur do czterech w roku i wydłużono czas, jaki zajmuje uzupełnienie strat w armii, odkrywanie nowych technologii oraz dokonywanie zmian kulturowych. Ponadto wojska maszerują teraz w realistycznym tempie. Spore zmiany zaszły również w oprawie graficznej. Poprawiono błędy historyczne i wprowadzono znacznie większą różnorodność wizualną tekstur oraz ekwipunku.
The Italian Wars do Medieval II: Total War: Kingdoms
Natomiast posiadaczom Medieval II: Total War: Kingdoms polecamy modyfikację The Italian Wars. Projekt odtwarza tzw. Wojny włoskie, czyli serię konfliktów zbrojnych toczonych w latach 1494-1559, w trakcie których Francja i niemiecki ród Habsburgów walczyły o kontrolę nad terytorium Włoch, a ostatecznie do potyczek dołączyły również inne nacje, takie jak Hiszpania, Anglia, Szkocja, Szwajcaria oraz Imperium osmańskie.
Modyfikacja przerabia ten trwający ponad sześćdziesiąt lat konflikt na nową kampanię, z własną mapą, frakcjami i wydarzeniami historycznymi. Autor przerobił jednostki, mechanizmy rozgrywki oraz technologie, tak aby lepiej oddawały ówczesne realia. Nie zabrakło także licznych zmian w oprawie graficznej.
Dawn of a New Era do Sid Meier's Colonization
Warto też zwrócić uwagę na nową aktualizację projektu Dawn of a New Era do turowej strategii Civilization IV: Colonization. Sama gra została przyjęta ciepło, ale pod względem poziomu rozbudowania i głębi wiele brakowało jej do pierwowzoru z 1994 roku. Celem modyfikacji jest poprawienie tej sytuacji i dostarczenie czegoś, co będzie stanowiło godną kontynuację oryginału. Aby zrealizować ten cel przerobiono praktycznie każdy element gry, poczynając od grafiki, poprzez systemy ekonomiczne, technologiczne i wojenne, aż po zbalansowanie rozgrywki. W każdym z tych aspektów zmiany nie są olbrzymie, ale w sumie przeobrażają one grę w znacznie bogatszą strategię, która jest wierniejsza prawdziwe historycznej. Do tego całość opracowano tak, aby sprawdzała się równie dobrze w trybie solo, jak i podczas rozgrywek multiplayer.
Fallout: Tame The Wastes do Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword
Fani klimatów postapokaliptycznych powinni spradzić Fallout: Tame The Wastes. Jest to modyfikacja do turowej strategii Civilization IV: Beyond the Sword., która pozwala na rozegranie kampanii w świecie znanym z cyklu Fallout. Obejmujemy dowództwo nad jedną z pustynnych frakcji i próbujemy przejąć kontrolę nad całymi pustkowiami. Autorzy przerobili większość podstawowych elementów gry. Pojawiły się nowe mapy, lokacje, postacie, miasta oraz technologie. Podmieniono nawet interfejs użytkownika, tak aby przypominał słynny komputer PipBoy.
Wszystko to pozostaje wierne realiom znanym z cyklu Fallout, choć całość na tyle mocno zmienia zawartość gry, że dobrze bawić się mogą nawet osoby, które nie są fanami tego postapokaliptycznego cyklu.
The Dawn of the Tiberium Age do Command & Conquer: Tiberian Sun
Z kolei The Dawn of the Tiberium Age odtwarza mechanizmy rozgrywki i styl pierwszego Command & Conquer na znacznie lepszym silniku Command & Conquer: Tiberian Sun. Twórcy zrekonstruowali większość jednostek i frakcji (ale nie oryginalne misje z tych gier). Jednocześnie dodali także sporo nowych oddziałów oraz kilka własnych kampanii fabularnych, samodzielnych misji oraz map do trybu multiplayer. Solidnie podrasowano również grafikę oraz wprowadzono działający system sieciowy do rozgrywek wieloosobowych.
Jako, że wykorzystane przez autorów gry zostały udostępnione dawno temu za darmo autorzy mogli uczynić z niego całkowicie samodzielny projekt, który nie wymaga posiadania żadnej innej produkcji.
Muskets Of Honor do Knights of Honor
Kolejnym projektem, który doczekał się finalnej wersji jest Muskets Of Honor. Mod przenosi akcję gry Knights of Honor z średniowiecza do XVIII wieku, koncentrując się na okresie tzw. Wojny siedmioletniej, toczonej w latach 1756-1763 pomiędzy Wielką Brytanią, Prusami i Hanowerem a Francją, Austrią, Rosją, Szwecją i Saksonią.
Autor przerobił prawie każdy element gry. Wymienił wszystkie jednostki oraz zmodyfikował mapę strategiczną, wprowadzając nowe frakcje oraz modyfikując stare, tak aby wszystko zgadzało się z prawdą historyczną. Głębokie zmiany zaszły także w mechanizmach walki, aby możliwe było realistyczne odtworzenie bitew toczonych przy wykorzystaniu broni palnej.
Total Mayhem do Total Annihilation
Ukazała się również nowa wersja modyfikacja Total Mayhem RTS-a Total Annihilation. Celem autorów było kontynuowanie dalszego rozwijania gry po tym, jak studio Cavedog zbankrutowało. Projekt jest rezultatem kilkunastu lat ciągłych prac. Poprawiono zbalansowanie rozgrywki, dodano masę nowych jednostek i upiększono już istniejące. Usunięto także wszystkie znalezione błędy i przerobiono interfejs użytkownika, tak aby odpowiadał współczesnym standardom strategii czasu rzeczywistego.
Wszystko to znacząco ulepsza całą grę, sprawiając, że nawet dzisiaj rozgrywka w Total Annihilation jest czystą przyjemnością, zarówno dla weteranów, jak i nowicjuszy pragnących zaznajomić się z tym klasykiem.
Pozostałe
The IRIS Initiative: Chapter 1 do Portal 2
The IRIS Initiative: Chapter 1 to modyfikacja do gry logicznej Portal 2, która oferuje nową kampanię dla pojedynczego gracza. Ponownie wcielamy się w kobietę imieniem Chell, która budzi się na tajemniczej wyspie, pamiętając jedynie, że zgodziła się zaangażować w projekt o nazwie kodowej Inicjatywa IRIS. Będzie musiała odkryć jak znalazła się w tym miejscu i znaleźć drogę ucieczki z niego. Aby osiągnąć ten cel konieczne okaże się oczywiście pokonanie sporego zestawu pomysłowych zagadek.
Projekt oferuje świetnie zaprojektowane poziomy, nie tylko pod względem wizualnym, ale również jeśli chodzi o łamigłówki, które nie kopiują pomysłów studia Valve i zamiast tego oferują sporo świeżych rozwiązań.
Starej, ale jare
Najlepsze przygody do Legend of Grimrock
Powoli zbliża się premiera Legend of Grimrock II, więc uznaliśmy, że warto przyjrzeć się najlepszym modom do pierwszej części cyklu. Gra zgromadziła wokół siebie stosunkowo małą, ale za to bardzo aktywną społeczność, która opracowała szereg świetnych projektów.
- The CHAOS Key - Gracz obejmuje dowództwo nad drużyną śmiałków wysłaną do ponurych lochów w celu odnalezienia artefaktu znanego jako Klucz Chaosu. Tylko on jest w stanie powstrzymać powrót złej istoty określającej siebie mianem Mrocznej Duszy. Jeśli uda jej się uciec z niewoli świat zostanie opanowany przez wieczną ciemność. Mod jest bardzo obszerny. Lochy mają trzynaście pięter i przejście ich wszystkich to zadanie na 20-25 godzin. Podziemia wykorzystują liczne nowe elementy graficzne i cechuje je wysoki poziom wykonania. Pełno tutaj starannie zaprojektowanych bitew oraz pomysłowych łamigłówek.
- Back into the Dungeon - modyfikacja stanowiąca remake klasycznej gry Dungeon Master z 1987 roku, będącej jednym z pierwszych prawdziwych przedstawicieli gatunku dungeon crawler. Projekt oferuje długie godziny zabawy, masę nowych tekstur, potworów, przedmiotów i zagadek. Mechanizmy rozgrywki Legend of Grimrock są na tyle bliskie tym z Dungeon Mastera, że autorowi udało się wiernie odtworzyć rozwiązania i klimat pierwowzoru, wliczając w to bardzo wysoki poziom trudności.
- Dungeon Master The Lord of Chaos – to mod zainspirowany wydanym w 1989 roku dodatkiem Chaos Strikes Back do klasycznej pierwszej części cyklu Dungeon Master. Projekt jest olbrzymi i zawarte w nim lochy mają aż siedemdziesiąt pięter. Całość utrzymana jest w klimacie horroru, a w tworzeniu przekonującej atmosfery grozy pomagają wyśmienite efekty dźwiękowe. Również pod względem rozgrywki projekt jest imponujący. Autor opracował masę różnorodnych przedmiotów, a kampanię zaprojektowano tak, aby wymuszać na graczy magiczne ulepszanie uzbrojenia i regularne ważenie własnych eliksirów w oparciu o znalezione podczas przygód składniki.
- The Reeking Depth - mini kampania, której fabuła obraca się wokół tajemniczych zniknięć mieszkańców niewielkiej mieściny. Drużyna gracza zostaje wynajęta w celu odkrycia przyczyny tych tragedii i bohaterowie szybko odkrywają, że nieszczęśnicy zostali zaciągnięci do starych zatęchłych lochów. Mod zawiera siedmiopiętrowe podziemia z licznymi potworami i pułapkami, a na końcu przygody czeka nas starcie z potężnym bossem. Przejście całości zajmuje około dwóch godzin.
- The Tomb of Zarthos - mod pozwala udać się na wyprawę do tytułowego grobowca, mającego tutaj postać sześciopoziomowych lochów, zapełnionych gęsto potworami i pułapkami. Wszytko to zostało świetnie zaprojektowane, tak aby stanowiło spore wyzwanie, ale jednocześnie nie wywoływało niepotrzebnej frustracji. Dodatkową atrakcją jest kilka alternatywnych zakończeń, zależnych od odnalezionych sekretów oraz liczne nowe elementy graficzne, z których składa się otoczenie.
- Eye of the Beholder - Waterdeep Sewers - projekt odtwarza na nowym silniku klasycznego dungeon crawlera, jakim jest pierwsza część cyklu Eye of the Beholder 2. Remake jest bardzo wierny pierwowzorowi, zarówno pod względem mechanizmów rozgrywki oraz klimatu, jak i fabuły. Pomaga w tym spory zestaw nowych elementów graficznych, zapewniający lochom świeży wygląd. Na obecnym etapie ukończone są trzy pierwsze piętra oraz część czwartego. Kolejne dodane zostaną w późniejszym terminie.
- The MASTER Key – kolejny projekt zainspirowany startymi dungeon crawlerami pokroju Dungeon Master. Twórca nie zawracał więc sobie głowy rozbudowaną warstwą fabularną. Zamiast tego musimy po prostu odnaleźć klucz, który pozwoli nam uciec z lochów. Brak skomplikowanego scenariusza wynagradza wyśmienita jakość przygotowanych poziomów, z licznymi ciężkimi starciami oraz pomysłowymi zagadkami.
- Wine Merchants Basement – akcja tego moda zaczyna się, gdy drużyna wypoczywa w przytulnej karczmie. W środku noc kończy im się wino, a gospodarz gdzieś przepadł, więc bohaterowie postanawiają sami udać się do piwniczki. Tam okazuje się jednak, że zamiast do małej spiżarni trafiają do potężnych lochów składających się z ośmiu pięter, gęsto zapełnionych potworami i pułapkami. Drzwi, którymi weszli zostają zatrzaśnięci i herosi zostają zmuszeni do odnalezienia innego wyjścia.
- Master Quest - projekt przerabia całą kampanię, tak aby uczynić ją trudniejszą i jednocześnie sprawić, żeby ponowne jej przechodzenie nie nudziło weteranów. Podstawowy układ poziomów pozostał podobny, ale dodano nowe pomieszczenia i mocno zmodyfikowano pozostałe. Zmieniono lokalizację przedmiotów, podrasowano zagadki oraz zwiększono liczbę potworów i wyposażono je w nowe umiejętności. Ponadto autor dodał nowy poboczny wątek opowiadający o przeklętej ekspedycji Lorda Perela, który poznajemy odnajdując dzienniki jej członków oraz wypełniając nowe zadania. Nie zabrakło także dodatkowych bossów i masy nowych sekretów. Wszytko to w sumie kompletnie zmienia kampanię, oferując świeże wrażenia nawet dla osób, które spędziły w oryginalnych lochach dziesiątki godzin.
- Forbidden Halls - wprowadza nową kampanię, oferującą 9-poziomowe lochy, gęsto wypełnione pułapkami, skarbami oraz strzegącymi je potworami. Każde piętro posiada własną unikalną atmosferę i odmienny styl wyzwań. Wszystko w to w sumie starcza na około 10 godzin zabawy.Twórca rozbudował także system alchemii, zmienił zbalansowanie zaklęć oraz dodał nowe typu pułapek. Wszystko to zostało bardzo dobrze wykonane i mod poziomem nie odstaje od tego, co zaoferowano podstawowej wersji.
Pięć poprzednich przeglądów
- Dead Cry, BlackLand, Victoria Ultimate, Claustrophobia i inne najlepsze modyfikacje (maj 2014)
- Anno Domini 1257, Middle Earth Project, Fallout's Doomsday Mental Omega i inne, czyli najlepsze modyfikacje (21/02/2014)
- Grey, Payne Evolution, Genghis Khan: Total War, Median XL Ultimative i inne, czyli najlepsze modyfikacje (20/01/2014)
- Invasion 1944, Inwards, Project-Alpha, Warhammer 40K: Time of Ending i inne, czyli najlepsze modyfikacje (29/11/2013)
- Najlepsze modyfikacje (29/10/2013) - m.in. Starship Aces, Estranged i Warhammer: Total War