autor: Kamil Zwijacz
Raport finansowy Ubisoftu - sukces The Division i Rainbow Six: Siege
Najnowszy raport finansowy firmy Ubisoft przyniósł dość zaskakujące informacje. Okazało się, że największe sukcesy odniosły starsze gry koncernu, w tym Tom Clancy's The Division i Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege, a Watch Dogs 2 nie spełniło oczekiwań.
W ostatnim czasie obrodziło nam w raporty finansowe poszczególnych firm z branży gier wideo. Pisaliśmy już o Sony, Microsofcie, Nintendo, Electronic Arts, Take-Two Interactive i Activision Blizzard. Dziś czas na francuski koncern Ubisoft, który opublikował wyniki za trzeci kwartał bieżącego roku podatkowego, zakończony 31 grudnia 2016 roku. Jeżeli chodzi o ogólną kondycję firmy, to wypracowała ona 529,9 miliona euro przychodu, w porównaniu do 561,8 miliona w tym samym okresie rok wcześniej. Jednocześnie w ciągu całych dziewięciu miesięcy 2017 roku podatkowego udało się osiągnąć wynik na poziomie 811,3 miliona euro (769,1 miliona euro w poprzednim roku). Krótko pisząc, tragedii nie ma, ale liczono na więcej. Warto zauważyć, że obniżono prognozy co do całego roku, który zakończy się 31 marca. Zamiast 1,61-1,67 miliarda euro przychodu, firma celuje teraz w 1,45-1,49 miliarda euro.
- 529,9 miliona euro przychodu w okresie od 1 października do 31 grudnia 2016 roku;
- 15 mln zarejestrowanych graczy Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege do 6 lutego bieżącego roku;
- 152,3% więcej aktywnych graczy w Tom Clancy's The Division niż przed łatką 1.4;
- słaby debiut Watch Dogs 2.
Na oczekiwania w dużym stopniu wpływa przesunięcie premiery South Park: Fractured But Whole na przyszły rok podatkowy. Z innych ważnych wydarzeń warto wspomnieć o słabszym niż oczekiwano debiucie Watch Dogs 2. Z kolei, jeżeli chodzi o dobre wieści, to Steep spotkał się z nieco większym odzewem graczy niż zakładano (szczegółów nie podano), a w świetnej kondycji znajdują się gry Tom Clancy's The Division (152,3% więcej aktywnych graczy niż przed łatką 1.4) i Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege (15 milionów zarejestrowanych graczy – stan na 6 lutego bieżącego roku).
Obie gry w znacznym stopniu wpłynęły na rekordowe zyski ze sprzedaży starszych gier oraz przychody z cyfrowej dystrybucji. Nie podano szczegółów na ten temat za omawiany trzeci kwartał, ale za to wyjawiono, że w skali wszystkich dziewięciu miesięcy starsze tytuły odpowiadały za 57,1% przychodów, a cyfrowa dystrybucja to już 47,2% przychodów firmy.