Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 11 września 2015, 13:25

autor: Adrian Werner

Puzzle Craft 2 - premiera kontynuacji polskiego mobilnego przeboju

W usłudze App Store zadebiutował projekt Puzzle Craft 2, czyli kontynuacja jednej z najpopularniejszych (i najlepszych) produkcji mobilnych, jakie kiedykolwiek powstały w naszym kraju.

Wydana 2012 roku gra logiczna Puzzle Craft pozostaje jednym z największych mobilnych sukcesów, jakie osiągnęli do tej pory rodzimi deweloperzy. Teraz twórcy, czyli ludzie z warszawskiego studia ATGames, wypuścili wyczekiwaną od dawna kontynuację, która nazwana została po prostu Puzzle Craft 2.

Projekt korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Obecnie mogą go pobrać jedynie użytkownicy urządzeń mobilnych z systemem iOS, ale w planach jest konwersja na Androida, która powinna zadebiutować jeszcze przed końcem roku.

Tworząc grę autorzy postanowili nie ryzykować radykalnych zmian w rozwiązaniach, które przyniosły im tak duży sukces. Zamiast tego zdecydowali się na rozwiniecie sprawdzonych mechanizmów i zwiększenie poziomu ich złożoności. Akcja przenosi nas tym do pełnej magii krainy fantasy, gdzie wcielamy się w postać wodza niewielkiej wioski, a naszym priorytetem jest naturalnie rozwój.

Fundamenty rozgrywki pozostały bez zmian. Ponownie otrzymujemy zatem produkcję łączącą elementy gry logicznej i strategii ekonomicznej. Musimy więc gromadzić surowce, rozwijać technologie, stawiać budynki oraz bilansować budżet. Wiele z tych zadań realizujemy poprzez mechanikę match-3, gdzie na podzielonych na kwadraty planszach musimy tak łączyć obiekty, aby tworzyć ciągi minimum trzech tego samego typu, co z najczęściej skutkuje uzyskaniem nowego cenniejszego przedmiotu. Przykładowo, połączenie traw da nam zboże, zboża zamienią się w marchew, a marchwie w świnię.

Wszystko to przypomina pierwszą część, ale całość jest większa i bogatsza niż pierwowzór. Przykładowo, teraz zarządzamy kilkoma wioskami. Znacząco wydłużyła się także lista surowców i przedmiotów, dzięki czemu wprowadzono większą różnorodność do wirtualnej ekonomii, co jednocześnie wymusiło sprawniejsze zarządzanie gospodarką.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej