autor: Krzysztof Sobiepan
PUBG patch #23 – PM Skorpion, anulowany tryb Platoon i poprawki techniczne
PUBG Corp. zapowiedziało patch #23 do strzelanki Playerunknown's Battlegrounds. Zupełnych nowości jest niewiele i gwoździem programu został czechosłowacki pistolet maszynowy Skorpion. Poza nim liczyć można na sporo drobnych poprawek technicznych, ułatwiających życie graczom.
Po prawie miesiącu od ostatniej aktualizacji firma PUBG Corp. postanowiła zapowiedzieć kolejną łatkę do strzelanki Playerunknown's Battlegrounds. Patch #23 wprowadza do gry odrobinę nowości, ale zajmuje się głównie drobnymi usprawnieniami interfejsu, łataniem błędów po ostatniej implementacji kodu i innymi porządkami. Jak zwykle łatka trafi najpierw na serwery testowe (dzisiaj), lecz twórcy nie podzielili się datą premiery na serwerach live.
Zacznijmy od ciekawej zmiany metagry – do meczów dodano pistolet maszynowy Skorpion. Jest on ewenementem w porównaniu do obecnych w grze PM-ów, bo zajmuje miejsce przeznaczone dla broni bocznej (gdzie zwykle umieścić można było tylko słabe pistolety i sytuacyjnego obrzyna). Jest też dość modularny, bo wyposażyć go można w celowniki optyczne, powiększyć magazynek (z 20 do 40 pocisków) oraz dopiąć różne chwyty czy kolbę drucianą.
Pojedyncze strzały ze Skorpiona nie zadają zbyt dużo obrażeń, ale jest on w stanie zasypać wroga kulami. Jego największym atutem pozostaje jednak zajmowane w ekwipunku miejsce. Dzięki niemu można wyposażyć się np. w snajperkę i dalekosiężny karabin i nadal mieć przy sobie coś do walki na bliski dystans.
Niestety, pozostałe nowości są zdecydowanie mniej imponujące. W menu głównym można teraz sprawdzić wpisy dotyczące ostatnich zmian, a przeźroczystość niebieskiej strefy zmniejszono, by jeszcze lepiej odróżnić ją można było z pewnej odległości. W różnych sytuacjach kontekstowych (np. przy celowaniu z pierwszej osoby) nad minimapą wyświetlają się teraz wszystkie możliwe akcje wraz z przypisanymi im przyciskami. Drobne zmiany zaszły też w działaniu menu kołowych oraz dynamicznym zmienianiu siatki przyrządów celowniczych. Do gier niestandardowych dodano zaś zasady War Mode: Conquest, czyli drużynowego DM 50 na 50 z odrodzeniami.
W tym tygodniu planowano także podobny tryb czasowy Platoon, czyli walki 50 vs. 50 graczy w zasadach bez odrodzeń i ze standardowym niebieskim okręgiem. Niestety w chwili pisania tej wiadomości oficjalny „Pluton” został odwołany i nie powróci nawet w następnym tygodniu (coś musiało zdecydowanie pójść nie tak).
Poza tym naprawiono też sporo bugów, a autorzy już wcześniej odnieśli się do zasadniczych problemów związanych z całkowitą blokadą regionów i automatycznymi przydziałami do tychże. Podobno pierwsza poprawka hotfix hula już od tygodnia na serwerach live, a koreański zespół pracuje nad bardziej kompleksowym rozwiązaniem sprawy (choć w opisie łatki #23 nie pada ani jedno słowo o regionach i pingu).