PS5 ze świetnymi wynikami w Europie, Xbox Series X na dużym minusie w październiku
Najnowszy raport GSD wskazuje, że konsola PlayStation 5 niepodzielnie króluje na Starym Kontynencie. Wśród gier najpopularniejszym tytułem października w Europie było EA Sports FC 24.
Przedstawiciele Sony Interactive Entertainment mają powody do zadowolenia. Z opublikowanego raportu GSD za październik tego roku (via GamesIndustry.biz) wynika, że PlayStation 5 wciąż cieszy się sporym wzięciem w Europie na monitorowanych rynkach (z wyłączeniem Wielkiej Brytanii i Niemiec).
- Sprzedaż „piątki” wzrosła o 143% względem analogicznego okresu w zeszłym roku.
- Drugie miejsce podium, nawet mimo 20-procentowego spadku rok do roku, zajął Nintendo Switch.
- O świętowaniu na pewno nie myśli Microsoft. Sprzedaż konsol Xbox Series X/S w Europie spadła aż o 52% w porównaniu do października 2022 roku.
- Wyniki wskazują, że na monitorowanych rynkach w październiku sprzedano w sumie 481 000 konsol.
EA Sports FC 24 liderem października
Jeśli zaś chodzi o gry, liderem październikowego zestawienia sprzedaży w Europie zostało EA Sports FC 24. Stało się tak mimo faktu, że pierwsza odsłona serii stworzona bez współpracy z Międzynarodową Federacją Piłki Nożnej zanotowała 10-procentowy spadek sprzedaży względem FIF-y 23.
- Na drugim miejscu uplasował się Assassin’s Creed: Mirage, który nieznacznie pokonał Marvel’s Spider-Man 2.
- Warto jednak zauważyć, że sprzedaż najnowszej odsłony przygód Petera Parkera i Milesa Moralesa przez pierwsze dwa tygodnie od premiery była wyższa o 30% w porównaniu z oryginałem z 2018 roku.
Największe bestsellery października 2023 r. w Europie (cyfra + pudełka)
Poniżej możecie przekonać się, jakie produkcje były w ubiegłym miesiącu najchętniej kupowane w Europie. Ranking ułożony jest w kolejności od najlepszego do najgorszego wyniku.
1. | EA Sports FC 24 |
2. | Assassin’s Creed: Mirage |
3. | Marvel’s Spider-Man 2 |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
* – w przypadku gry oznaczonej gwiazdką dysponowano jedynie danymi ze sprzedaży pudełkowej. Oznacza to, że wynik produkcji najprawdopodobniej jest lepszy, niż pokazuje powyższa lista.
Skąd te dane?
Cyfrowe dane GSD (Games Sales Data) obejmują gry sprzedawane za pośrednictwem Steam, Xbox Live, PlayStation Network, Nintendo Eshop, takich firm jak: Activision Blizzard, Bandai Namco, Capcom, Codemasters, Electronic Arts, Embracer Group (w tym Gearbox, Koch Media, Saber Interactive), Focus Entertainment, Konami, Marvelous Games, Microids, Microsoft (w tym Bethesda), Milestone, Nacon, Paradox Interactive, Quantic Dream, Sega, Sony, Square Enix, Take-Two, Ubisoft i Warner Bros. Nintendo, 505 Games i mniejsze studia nie udostępniły swoich danych.
Dane cyfrowe obejmują gry sprzedawane w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Cyprze, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Grecji, Węgrzech, Islandii, Irlandii, Włoszech, Luksemburgu, Malcie, Holandii, Norwegii, Polsce, Portugalii, Rumunii, Rosji, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Ukrainie i Wielkiej Brytanii.
Dane fizyczne obejmują wszystkie gry, ale tylko te sprzedawane w Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.
Sprzedaż konsoli obejmuje Belgię, Danię, Finlandię, Francję, Włochy, Portugalię, Rosję, Hiszpanię, Szwecję i Szwajcarię. Sprzedaż akcesoriów obejmuje te same rynki z wyjątkiem Szwajcarii.