Przyszłość Star Wars 1313 pod znakiem zapytania
Według najnowszych plotek prace nad świetnie zapowiadającym się Star Wars 1313 zostały zawieszone i wątpliwe, aby gra ukazała się w tym roku. Produkcja prawdopodobnie nie pojawi się również na tegorocznych targach E3.
Star Wars 1313 było jedną z najmilszych niespodzianek zeszłorocznego E3. Jakość wizualna produkcji powalała na kolana i na grę zaczęli z niecierpliwością czekać nie tylko miłośnicy Gwiezdnych Wojen. Po targach studio LucasArts nabrało jednak wody w usta. Wiele osób spodziewało się, że projekt pojawi się na prezentacji PlayStation 4, ale tak się nie stało. Według najnowszych plotek powodem tego wszystkiego jest zawieszenie prac nad tym tytułem.
Serwis Kotaku otrzymał tę informację z kilku odrębnych źródeł. Powodem takiej decyzji ma być zmiana strategii wydawniczej. W listopadzie zeszłego roku George Lucas sprzedał całe swoje imperium korporacji Disney. Jeszcze kilka lat temu firma ta finansowała produkcję wielu wysokobudżetowych gier, ale większość z nich nie przynosiła zysków. W rezultacie wydawca ostatecznie porzucił tworzenie projektów tego typu i ogłosił, że skoncentruje się na tańszych tytułach. W momencie transakcji uspokajano, że Star Wars 1313 pozostanie w produkcji, ale według źródeł Kotaku, prace wstrzymano już w listopadzie.
Początkowo premiera gry planowana była na końcówkę tego roku, ale obecnie termin ten nie wydaje się już realistyczny. Możliwe również, że Star Wars 1313 nie pojawi się na tegorocznym E3. Na pocieszenie pozostaje nam fakt, że przedstawiciel studia LucasArts stwierdził, że projekt nie został skasowany. Mamy nadzieję, że ewentualne problemy gry okażą się tylko tymczasowe i produkcja ostatecznie zostanie ukończona.
Co ciekawe, według tych samych źródeł Star Wars 1313 mocno różni się od początkowych wizji LucasArts. Prace nad projektem rozpoczęto w 2009 roku i planowano, że będzie on towarzyszył serialowi telewizyjnemu osadzonemu w realiach Gwiezdnych Wojen. Produkcja funkcjonowała wtedy pod nazwą Underworld i miała być grą RPG z dużym otwartym światem. W planach był dorosły scenariusz, podejmujący takie tematy jak terroryzm, sposób działania organizacji przestępczych czy prostytucja.
Wszystkie te plany porzucono, gdy z powodu zbyt wysokich kosztów zastopowano produkcję serialu telewizyjnego. LucasArts miało wtedy podjąć próbę odzyskania utraconej pozycji na rynku poprzez stworzenie adaptacji Gwiezdnych Wojen inspirowanych najpopularniejszymi pozycjami konkurencji. W ramach tej strategii rozpoczęto prace nad klonem FarmVille oraz FPS-em Trigger, który pełnymi garściami czerpał z serii Call of Duty. Natomiast w przypadku samego Star Wars 1313 postanowiono oprzeć grę na rozwiązaniach z cyklu Uncharted.
- Star Wars 1313 – strona oficjalna
- Star Wars 1313 na E3 2012 - Gwiezdne Wojny znowu w formie (zapowiedź)