Prospekt - fanowski projekt przerobiony na komercyjną grę z uniwersum Half-Life 2 ukaże się 11 lutego
Modyfikacja Prospekt do Half-Life 2 przeobraziła się w komercyjną samodzielną grę, która trafi do sprzedaży w Steam w przyszłym miesiącu. Pod względem fabularnym projekt stanowić będzie kontynuację dodatku Opposing Force.
Studio Valve ma długą historię wspierania fanowskich projektów. Najnowszym tego przykładem stała się modyfikacja zatytułowana Prospekt, którą została pomyślana jako nieoficjalny dodatek do Half-Life 2. Mod tak bardzo spodobał się właścicielom tej marki, że nawiązali współpracę z jego twórcą i w rezultacie Prospekt ukaże się jako samodzielna komercyjna produkcja, sprzedawana za pośrednictwem usługi Steam. Gra zmierza wyłącznie na pecety i jej premiera zaplanowana została na 11 lutego. Obecnie można już kupić ten tytuł w preorderze za 8,99 euro, czyli około 40 złotych. Jest to cena promocyjna, obniżona o 10% i po debiucie rynkowym tej produkcji zostanie podniesiona do 9,99 euro (ok. 44 zł).
Akcja gry osadzona będzie w uniwersum znanym z cyklu studia Valve. Historia rozpocznie się w Nova Prospekt, czyli więzieniu, które odwiedziliśmy w Half-Life 2. Fabuła rozegra się równolegle do wydarzeń z tego FPS-a. Gordon Freeman będzie potrzebował pomocy, dlatego jego sojusznicy z rasy Vortigaunt postanowią ściągnąć na miejsce komandosa Adriana Shepherda - tego samego, który był bohaterem dodatku Opposing Force.
Prospekt ma mieć długość porównywalną do Half-Life 2: Episode One, więc przejście gry zajmie około dwie-trzy godziny. W tym czasie będziemy musieli przedrzeć się przez trzynaście poziomów, które zbudowano przy wykorzystaniu licznych nowych modeli i tekstur, a stare zostały mocno ulepszone. Pojawi się także nowy interfejs oraz unowocześniony system oświetlenia.
Podczas zabawy zajmiemy się głównie walką, którą urozmaicą istotne poprawki sztucznej inteligencji, mające sprawić, że wrogowie okażą się większym wyzwaniem niż poprzednio. Nie zabraknie także licznych zagadek logicznych. Warto wspomnieć, że w trakcie kampanii będziemy mieli okazję odwiedzić Xen.
Co ciekawe, Prospekt opracował praktycznie samodzielnie jeden twórca imieniem Richard Seabrook. W zeszłym roku wysłał on studiu Valve ukończoną wersję moda w walizce, ale nie uzyskał odpowiedzi. Dlatego umieścił swoje dzieło na Steam Greenlight, gdzie w ciągu tygodnia otrzymało wystarczającą liczbę głosów, aby zostać zaakceptowane do dystrybucji. Dopiero wtedy udało się nawiązać współpracę z Valve, której owocem stało się przeobrażenie modyfikacji w produkcję komercyjną.