Projektant marki The Legend of Zelda o nowej odsłonie serii
Twórcy nie rozpieszczali nas sporą liczbą istotnych informacji na temat następcy The Legend of Zelda: Twilight Princess, wydanej pod koniec 2006 roku. Ciszę przerwał Eiji Aonuma, główny projektant kilku ostatnich odsłon serii.
Nowe przygody Linka to jedna z tych gier, na które posiadacze Nintendo Wii czekają z największym utęsknieniem. O tym, że tytuł znajduje się w produkcji wiedzieliśmy już od pewnego czasu. Twórcy nie rozpieszczali nas jednak sporą liczbą istotnych informacji na temat następcy The Legend of Zelda: Twilight Princess, wydanej pod koniec 2006 roku. Ciszę przerwał Eiji Aonuma, główny projektant kilku ostatnich odsłon serii.
W wywiadzie udzielonym Official Nintendo Magazine Aonuma oznajmił, że wbrew pozorom deweloping nowej The Legend of Zelda postępuje. Producent stwierdził trafnie, że z uwagi na niewielką liczbę informacji graczom mogłoby się wydawać, że prace nad grą są ciągle w bardzo wczesnym stadium. Tak jednak nie jest. Zespół odpowiedzialny za nową Zeldę sprawnie realizuje kolejne punkty planu – twórcy pracują wytrwale nad scenariuszem, a także projektują kolejne lochy oraz lokacje.
Aonuma potwierdził również, że gra będzie robić użytek z przystawki Wii MotionPlus – urządzenia zwiększającego dokładność Wiimote’a, podstawowego kontrolera konsoli Wii. Z pierwszych testów technologii wynika, że jej implementacja w nowej The Legend of Zelda przyniesie oczekiwane efekty. Z pewnością wpłynie również na wzrost sprzedaży przystawki, która do tej pory nie cieszyła się zbyt dużą popularnością (poza zestawami, m.in. z Wii Sports Resort, sprzedawała się przeciętnie).
Projektant przygód Linka wyraził również nadzieję, że produkcja zostanie przedstawiona światu we właściwej formie podczas zbliżających się, przyszłorocznych targów E3. Przypominamy, że odbędą się one w dniach 15-17 czerwca.
Jeżeli Nintendo uda się spełnić swoje zapowiedzi, to przyszły rok będzie jednym z najciekawszych w historii konsoli Nintendo Wii. Na rynek trafią bowiem być może nowe odsłony aż trzech najważniejszych marek japońskiego koncernu – Super Mario (w postaci Super Mario Galaxy 2), Metroid (niezwykle ciekawie zapowiadający się Metroid Other M, nad którym pracuje zespół Team Ninja – m.in. cykl Ninja Gaiden) oraz właśnie The Legend of Zelda.
Przypominamy, że Nintendo wprowadziło przed kilkoma dniami do sprzedaży The Legend of Zelda: Spirit Tracks na Nintendo DS. Gra zgodnie z oczekiwaniami spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony krytyków.