Produkcja GTA IV kosztowała sto milionów dolarów
W wywiadzie udzielonym serwisowi TimesOnline, Leslie Benzies, producent gry Grand Theft Auto IV ujawnił, ile w przybliżeniu mogło kosztować stworzenie powyższego tytułu.
W wywiadzie udzielonym serwisowi TimesOnline, Leslie Benzies, producent gry Grand Theft Auto IV ujawnił, ile w przybliżeniu mogło kosztować stworzenie powyższego tytułu.
Według Benziesa kwota ta wynosi zapewne około stu milionów dolarów. Dokładne wyliczenia póki co nie istnieją, tak więc, jak na razie są to tylko wydatki podane w dużym przybliżeniu. Dowiadujemy się również, że nad grą pracowało w sumie około tysiąca osób, wykonano około stu tysięcy fotografii Nowego Jorku, a nawet rozstawiono kamery na dachach niektórych domów, żeby jak najwierniej oddać zjawisko padającego deszczu. Trzeba przyznać, że wyszło to Rockstarowi znakomicie. Liberty City pogrążone w rzęsistej, zacinającej ulewie jest po prostu piękne. „To jak tworzenie produkcji teatralnej, kilku filmów i albumów [muzycznych – przyp. red.] w jednym.” – mówi Leslie Benzies.
Ile powinna kosztować produkcja dobrej gry video? Wydaje się, że pieniądze utopione w projekcie Shenmue przez Segę, którego koszt w sumie wyniósł siedemdziesiąt milionów dolarów, dziś już nikogo nie szokują. Produkcja najnowszych gier kosztuje dziesiątki milionów dolarów, udziałowcy na ich powstanie nie żałują pieniędzy, w zamian żądając zysków, zysków i jeszcze raz zysków. Tak działa każdy biznes, branża gier video nie jest tutaj żadnym wyjątkiem. Czasy się zmieniają i przypadek, kiedy jedenaście osób z id Software tworząc Dooma zmieniło na zawsze rynek gier raczej nie ma szans już nigdy się powtórzyć.
Firma Rockstar Games została założona w 1998 roku przez braci Houserów, Terry’ego Donovana, Jamie’go Kinga i Gary’ego Foremana. Jej główna siedziba znajduje się w Nowym Jorku, zaś do dnia dzisiejszego na całym świecie powstało dziesięć biur, z czego aż cztery znajdują się w Europie – trzy w Wielkiej Brytanii i jedno w Austrii.