autor: Dorota Drużko
Problemy z panoramiczną rozdzielczością w Far Cry'u 2
Trzy dni temu odbyła się światowa premiera wyczekiwanego FPSa - Far Cry'a 2. Niestety okazuje się, że nie jest on pozbawiony znaczących błędów - kiedy uruchomimy grę w panoramicznej rozdzielczości obraz nie jest rozszerzany po bokach, jak to ma miejsce w większości przypadków, lecz przycinany u góry i u dołu.
Trzy dni temu odbyła się światowa premiera wyczekiwanego FPSa - Far Cry'a 2. Niestety okazuje się, że nie jest on pozbawiony znaczących błędów - kiedy uruchomimy grę w panoramicznej rozdzielczości obraz nie jest rozszerzany po bokach, jak to ma miejsce w większości przypadków, lecz przycinany u góry i u dołu. W rezultacie osoby korzystające z bardzo szerokiej rozdzielczości otrzymają nieco okrojoną produkcję. Dokładniej problem zilustrowali użytkownicy forum WideScreenGamingForum - czerwone paski na screenie poniżej przedstawiają w jaki sposób obraz dopasowywany jest do szerokokątnych monitorów i telewizorów. Jak pamiętamy, swego czasu podobna sytuacja miała miejsce w przypadku Bioshocka, na szczęście zespół 2K Boston wydał odpowiedni patch naprawiający problem. Miejmy więc nadzieję, że Ubisoft pójdzie tą samą drogą i juz niedługo doczekamy się stosownej łaty.
Na wspomnianym forum przedstawiono także zależność występującą pomiędzy rozdzielczością pulpitu, a ustawioną w grze. Otóż jeśli ta druga jest szersza od pierwszej obraz zostanie brzydko rozciągnięty, w odwrotnej sytuacji po boku ekranu wyświetlane będą puste pola, natomiast w przypadku gdy obie wartości są takie same, nasze pole widzenia jest przycinane w taki sposób jak wyjaśniliśmy wcześniej.
W Europie Far Cry 2 pojawi się już dziś na pecetach oraz konsolach Xbox 360 i PS3, w Polsce będziemy musieli poczekać na niego dłużej, bo do 31 października. Chociaż z drugiej strony może do tego czasu omawiany błąd zostanie już naprawiony.