autor: Artur Falkowski
Problemy z Assassin's Creed w wersjach na X360 i PS3
Zaledwie miesiąc dzieli nas od premiery gry Assassin’s Creed. Wygląda jednak na to, że jeszcze nieco czasu upłynie, zanim będziemy mogli poinformować o tym, że rzeczony tytuł wkroczył w fazę złota. Okazało się bowiem, że twórcy mają dość poważne problemy zarówno z wersją na X360, jak i na PS3.
Zaledwie miesiąc dzieli nas od premiery gry Assassin’s Creed. Wygląda jednak na to, że jeszcze nieco czasu upłynie, zanim będziemy mogli poinformować o tym, że rzeczony tytuł wkroczył w fazę złota. Okazało się bowiem, że twórcy mają dość poważne problemy zarówno z wersją na X360, jak i na PS3.
Patrice Desilets z Ubisoftu stwierdził, że jego ekipa bardzo się stara, by Assassin’s Creed w wersji na obie konsole był tak samo dobry. Niestety w przypadku X360 pojawił się problem, z którym zmagali się już inni twórcy – zbyt mała pojemność DVD. „Obecnie mierzymy się z wielkim wyzwaniem, jakim jest zmieszczenie pięciu wersji językowych i danych programu w 8 GB” - powiedział.
Z oczywistych powodów takich problemów nie ma w przypadku wersji na PS3, gdzie pojemniejszy nośnik Blu-ray pozwala deweloperom nie martwić się o zmieszczenie całej gry na jednej płycie. Problem pojawił się jednak w innym aspekcie produkcji, a dotyczy on wykorzystania pamięci przez PS3 (narzucony podział: 256 MB na pamięć główną i 256 MB na pamięć wideo). Desilets przyznał, że wymaga to zastosowania zupełnie innego podejścia, niż w wersji na X360.
Twórca zapewnił, że nie ma powodów do obaw, ponieważ nad wspomnianymi problemami pracują specjaliści, a dodatkowe wsparcie zapewniają im Sony i Microsoft.