Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 sierpnia 2016, 12:10

autor: Adrian Werner

Prey – wysyp świeżych informacji i pierwszy zwiastun z rozgrywką

Studio Arkane i firma Bethesda opublikowały pierwszy zwiastun gry Prey zawierający fragmenty rozgrywki. Ujawniono również masę nowych informacji na temat mechanizmów rozgrywki i struktury kampanii.

Podczas konferencji na targach E3 firma Bethesda zapowiedziała grę Prey, czyli nowy projekt studia Arkane. Wtedy udostępniono jedynie zwiastun CG i garstkę konkretów. Teraz, na imprezie QuakeCon wypuszczono pierwszy trailer z fragmentami rozgrywki, a serwis Giga.de opublikował artykuł, w którym ujawniono masę nowych informacji.

PREY SKRÓCIE:
  • Deweloper: Arkane Studios
  • Wydawca: Bethesda Softworks
  • Gatunek: FPS
  • Platformy: PC, PS4, XO
  • Data premiery: 2017 r.

Dowiedzieliśmy się, że rozpoczynając grę wybierzemy płeć kierowanej przez nas postaci. Akcja toczyć się będzie w 2032 roku na stacji kosmicznej Talos I należącej do korporacji TranStar. Wnętrze placówki opanowane zostanie przez tajemnicze obce istoty, a naszym zdaniem będzie ocalenie stacji oraz odkrycie prawdy o działaniach TranStar.

Najpowszechniejszym typem napotkanych obcych będą tzw. Mimicy, potrafiący przeobrażać się w dowolny przedmiot, np. kosz na śmieci, kubek z kawą czy karabin. To sprawi, że nigdy nie poczujemy się naprawdę bezpiecznie, gdyż każdy obiekt będzie mógł okazać się wrogiem. W walce wykorzystamy tzw. gloo gun, czyli pistolet strzelający kleistą czarną substancją. Za jej pomocą będziemy mogli przykleić nieprzyjaciół do podłogi lub ściany, co umożliwi ich wykończenie. Gadżet ten posłuży także do tworzenia na szybko struktur w otoczeniu, np. schodów oraz zaklejania dziur w rurach.

Z kolei urządzenie znane jako recycle charger pozwoli czyścić lokacje z obiektów oraz rozkładać je na surowce. jak również posłuży do konstruowania nowych przedmiotów na podstawie zgromadzonych planów. W ciele postaci zamontowany zostanie także tzw. neuromod, dzięki któremu skopiujemy moce obcych, w tym także zdolności wspomnianych Mimików, umożliwiające nam przeobrażenie się w dowolny obiekt.

Świat gry ma mieć otwartą strukturę, pozwalając na swobodną eksplorację stacji oraz otaczającej ją pustki kosmicznej. Podczas zabawy gracz będzie otrzymywał zadania do wykonania i sam zdecyduje, jak osiągnąć wyznaczone cele. Równie dobrze sprawdzi się ciche i spokojne podejście, jak i postawienie na otwarte konfrontacje. Podczas zabawy natkniemy się na niewiele uzbrojenia i amunicji, więc walka z obcymi wymagać będzie raczej sprytnego wykorzystywania zdolności i otoczenia. Ponadto zabawą rządzić będą różnorodne symulacje, a nie skrypty, dzięki czemu za każdym razem przebieg rozgrywki będzie inny.

Przypomnijmy na koniec, że Prey zmierza na pecety i konsole Xbox One oraz PlayStation 4. Premiera ma nastąpić w przyszłym roku.

  1. Arkane Studios – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej