Prey - prezes Arkane Studio zdradza kilka szczegółów
Firma Bethesda opublikowała film poświęcony nowemu wcieleniu gry Prey. Raphael Colantonio z Arkane Studios omówił w nim kilka szczegółów ze zwiastunu strzelanki, zaprezentowanego na tegorocznych targach E3.
Od czasu oficjalnego zapowiedzenia Prey – „wcale-nie-kontynuacji” kultowej strzelanki z 2006 roku – w trakcie tegorocznych targów E3 zespół Arkane Studios nie był zbyt szczodry w dzieleniu się informacjami na temat gry. Jeszcze w trakcie wspomnianego wydarzenia studio rozwiało wątpliwości co do powiązania produkcji z anulowanym Prey 2 i jej przynależnością gatunkową (czytaj – nie będzie to horror, choć nie zabraknie elementów psychologicznych). Nieco szczegółów zdradza najnowszy filmik od Arkane, w którym Raphael Colantonio – producent kreatywny Prey oraz prezes studia – pokrótce omówił zwiastun z E3. Część z tych informacji potwierdza wcześniejsze domysły graczy, na przykład zdolność obcych do wcielania się w przedmioty codziennego użytku. Ci zresztą mają być czymś więcej niż tylko adwersarzami głównego bohatera. Według Colantonia, obcy po wyrwaniu się z kwarantanny wyewoluowali i stworzyli własny ekosystem, w którym żaden gatunek (?) nie jest bez znaczenia. Co więcej, mają oni mieć „własny cel” oraz posiadać zróżnicowane, „ciekawe moce”.
Jeśli już o mocach obcych mowa, to gracze będą mogli nauczyć się niektórych z nich, na przykład tę zaprezentowaną na zwiastunie, aczkolwiek Colantonio nie zdradził żadnych konkretów. Nieco więcej ujawnił na temat świata gry, który ma nie ograniczać przesadnie graczy. Nie chodzi tu bynajmniej o otwarty świat (w Prey otrzymamy rozbudowane, ale zamknięte poziomy – wszak akcja toczy się na stacji kosmicznej), lecz możliwość powrotu do wcześniej odwiedzonych lokacji, przy czym – wedle słów Colantonia – przy kolejnych wizytach może się zmieniać ich „kontekst”. Ponadto gracze będą mogli wyjść poza wnętrza poziomów, gdzie panuje stan nieważkości. Pozwoli to na przemieszczanie się pomiędzy lokacjami, a także odblokowanie skrótów.
Na koniec prezes Arkane wyjaśnił genezę powstania logo gry. Mianowicie w grze znajduje się urządzenie określone przez Colantonio jako „psychoskop” (psychoscoope), wykorzystywane przez naukowców do obserwowania obcych. Projekt przypadł twórcom gry do gustu, w efekcie czego posłużył on za podstawę dla logo Prey. Filmik możecie obejrzeć poniżej.