Prey for the Gods na konsolach potwierdzone
Studio No Matter potwierdziło wydanie Prey for the Gods na konsolach. Jeśli uda się osiągnąć cel minimalny zbiórki, gra ukaże się w wersji na PlayStation 4 oraz Xboksa One po premierze pecetowej.
- producent: No Matter Studios
- gatunek: gra akcji TPP
- platformy sprzętowe: PC, PS4, XONE
- data premiery: grudzień 2017 (PC)
- inne: rozgrywka w stylu Shadow of the Colossus; element survivalowe (w tym system rzemiosła)
Po dwóch tygodniach od rozpoczęcia zbiórki na Prey for the Gods – trzecioosobową grę akcji, wzorowaną na Shadow of the Colossus – twórcy ze studia no Matter zdołali zebrać 270 tysięcy dolarów z wymaganych 300 tysięcy. Zdawało się to przekreślać szanse na ukazanie się projektu także na konsolach, co było celem dodatkowym i wymagało pozyskania 600 tysięcy dolarów. Jednak w trakcie sesji na żywo na Twitchu uruchomiono grę na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Dziś zaś na Kickstarterze pojawiło się ogłoszenie, w którym potwierdzono, że konsolowe wydanie Prey for the Gods ukaże się już przy osiągnięciu kwoty minimalnej potrzebnej do ufundowania produkcji. Jak wyjaśniają pracownicy No Matter Studios, spodziewano się sporych problemów z przeniesieniem tytułu na współczesne platformy, jednak ku ich zaskoczeniu udało im się osiągnąć prędkość wyświetlania animacji rzędu 30 klatek na sekundę, mimo braku jakiejkolwiek optymalizacji. Stąd też ponownie zdefiniowano cele dodatkowe, przy okazji precyzując, jak zostaną wykorzystane pozyskane fundusze. Nie oznacza to, że konsolowcy rozpoczną zabawę jednocześnie z pecetowcami – na PS4 i XONE gra zadebiutuje dopiero po premierze na platformie Steam.
Czym właściwie ma być Prey for the Gods? Jak twierdzą twórcy, tytuł ma połączyć elementy znane z takich gier, jak wspomniane Shadow of the Colossus oraz Deus Ex, DayZ i Bloodborne. Mamy więc ogromnych przeciwników niczym z produkcji Team ICO, często wymagających wspinaczki w celu znalezienia ich słabych punktów. Mamy też jednak pomniejszych przeciwników, a także ponury świat niekończącej się zimy, która z kolei stanowi pretekst do wprowadzenia elementów znanych z survivali (zbyt długie przebywanie na mrozie nie będzie wskazane). Oprócz tego możemy liczyć na zmienną pogodę, pełny cykl dobowy oraz oszczędne gospodarowanie muzyką. Jak wygląda Prey for the Gods w akcji, możecie się przekonać na nagraniu z rozgrywki z wersji prealfa, udostępnionym przez serwis Polygon.